آیت الله اراکی: دشمن نقطه اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده است

کد خبر: 904805

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان نقطه اقتدار و فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار داده‌اند، اما پیروزی از آن ملت ایران است.

آیت الله اراکی: دشمن نقطه اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده است

خبرگزاری فارس: آیت الله محسن اراکی امشب در اجلاس اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با عنوان «حوزه و انقلاب اسلامی، چهل سال همگامی» در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء، ضمن اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی از نقش مهم حوزه‌های علمیه گفت و اظهار داشت: اگر سالیان سال بنشینیم و از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم بگوییم، زمان کم می‌آید؛ حوزه‌های علمیه در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی با اشاره به تهاجم دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی گفت: آنچه در این ۴۰ سال در حوزه علمیه قم تولید شده، اثرگذار بوده است و توانسته سخت‌ترین تهاجم‌ها و تحریم‌ها را شکست دهد.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: شاهد بزرگ نقش علما و حوزه‌های علمیه در احیاء انقلاب، پرونده گسترده شهادت است که شامل مراجع بزرگ، علما، شهیدان محراب و طلبه‌ها است و این سند بزرگ افتخار حوزه‌های علمیه است.

آیت الله اراکی افزود: رسالتی که امام ادا کرد، احیاء و حیات‌بخشی به ملت و دین مردم بوده است و امام (ره) این حیات را به مردم هدیه کرد؛ این حیات، حیاتی است که در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می‌کند و دفاع ملت ایران از مظلومین از ویژگی‌های این حیات است.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران قبل از انقلاب فاقد اراده بوده است و منظور از حیات، داشتن همین اراده است که مردم در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هیچ نقشی نداشتند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، ارتقاء جایگاه علمی ایران در جهان بوده است که در سال‌های اخیر در عرصه‌های علمی پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم و این پیشرفت و ترقی جهشی بوده است. دشمنان نقطه اقتدار و فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار داده‌اند، اما پیروزی از آن ملت ایران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها