حداد عادل: آموزش صحیح زبان فارسی به استانداردسازی نیاز دارد

کد خبر: 906958

رئیس بنیاد سعدی گفت: آموزش صحیح زبان فارسی به استانداردسازی و توجه به سطوح دانش و علم نیاز دارد.

حداد عادل: آموزش صحیح زبان فارسی به استانداردسازی نیاز دارد

خبرگزاری ایسنا: غلامعلی حداد عادل امروز (پنجم دی‌ماه) در پنجمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در سطح جهان که در سالن عارف الحسینی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد اظهار کرد: در حوزه زبان و ادبیات فارسی به آموزش‌های راهبردی و اثرگذار نیاز داریم.

او درباره فعالیت‌های بنیاد سعدی گفت: بنیاد سعدی مجموعه‌ای در جهت گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور است و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را به ثمر رسانده است. در واقع راه‌اندازی بنیاد سعدی از رویش‌های مهم در ادبیات فارسی است.

حداد عادل در ادامه بیان کرد: در جهت آموزش زبان به علاقه‌مندان در سطح جهان نیاز به تولید آثار و چاپ کتاب به زبان فارسی و رویکردی تخصصی در آموزش‌ها داریم.

او خاطرنشان کرد: آموزش زبان فارسی برای افرادی که زبان مادری آن‌ها فارسی نیست، بسیار دشوار است و زیرساخت‌ها و سازوکار‌های خاص خود را می‌طلبد و باید روش‌های صحیح آموزش زبان فارسی در سطح جهانی و بین‌المللی را اتخاذ کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: توجه به اقتضائات و شرایط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز در آموزش زبان فارسی و بهره‌گیری از ابزار و امکانات لازم دارای اهمیت زیادی است.

او گفت: بنیاد سعدی در جهت آموزش زبان فارسی در سطح بین‌المللی زیرساخت‌های آموزشی را فراهم کرده و گام‌های مثبتی در ساماندهی و استانداردسازی آموزش زبان فارسی برداشته است.

حداد عادل افزود: این بنیاد بین‌المللی دستاورد‌ها و برکات زیادی در حوزه زبان و ادب فارسی داشته و خدا را شاکریم که زبان فارسی فراتر از مرز‌ها در حال گسترش است.

او با اشاره به ظرفیت‌های علمی جامعة‌المصطفی‌العالمیه در جذب طلاب خارجی برای فراگیری علوم دینی بیان کرد: حضور ده‌ها هزار طلبه و دانشجو از کشور‌های مختلف جهان در جامعة المصطفی فرصتی مهم در جهت آموزش زبان فارسی فراتر از مرز‌ها فراهم کرده است. این مجموعه گسترده در طول سال بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از دانش پژوهان خارجی زبان را با زبان و ادب فارسی آشنا می‌کند.

حداد عادل افزود: جامعة المصطفی با برنامه‌های خود در جهت آموزش زبان فارسی تحولات بنیادین و مهمی را در برگزاری بیش از ۱۹۰۰ دوره آموزشی زبان فارسی به وجود آورده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها