واکنش خسروشاهی به اظهارات موسوی خوئینی‌ها

کد خبر: 913561

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی در گفتگو با تسنیم، اظهارات موسوی خوئینی‌ها درباره امام موسی صدر و شهید چمران را غیرمستند برشمرد و گفت: "این‌ها کشفیات موسوی خوئینی‌ها است. "

واکنش خسروشاهی به اظهارات موسوی خوئینی‌ها

خبرگزاری تسینم: حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی از مبارزان دوران انقلاب و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها که گفته است "آقای امام موسی صدر، تا آنجا که رفتار ظاهری‌اش نشان می‌داد، هیچ نوعی همراهی با انقلاب نداشت و در آن زمان ایشان نظرش این نبوده که نهضتی که در ایران شروع شده به یک نتیجه خاصی می‌تواند برسد"، گفت: امام موسی صدر همه فراری‌های انقلاب را در لبنان پناه داده بود. از آقای علی جنتی، غرضی و همه این‌ها گرفته تا جلال‌الدین فارسی که با امام صدر مشکل داشت، در لبنان پناه داده بودند. اگر موافق انقلاب نبود که این کار را نمی‌کرد.

وی افزود: امام موسی صدر یک انقلابی که کمر بر ضد شاه ببندد نبود، اما شخصیت مبارز و سازنده‌ای بود و ارتباطات خوبی با همه کشور‌ها داشت. باید شرایط زمان و مکان امام موسی صدر را سنجید بعد صحبت کرد و آقای موسوی خوئینی‌ها در این زمینه کم‌لطفی کرده است.

آیت‌الله خسروشاهی درباره ادعای موسوی خوئینی‌ها درباره شهید چمران که گفته "آقاموسی صدر در نظر مرحوم چمران بسیار باعظمت و شخصیت بزرگی بود و امام خمینی را در کنار آقای صدر یک فرد درجه دوم محسوب می‌کرد! " اظهار داشت: شهید چمران هم علاقه وافری به امام موسی صدر داشت، اما اینکه وی را از امام خمینی بالاتر می‌دانست، احتمالا آقای موسوی خوئینی‌ها علم غیب داشتند و این از کشفیات موسوی خوئینی‌ها است.

واکنش خسروشاهی به اظهارات موسوی خوئینی‌ها تصویری از امام موسی صدر و شهید چمران

این مبارز انقلابی ادامه داد: شهید چمران خودش بچه‌های لبنان را برای انقلاب در ایران آموزش می‌داد. قبل از ما، مرحوم چمران به‌همراه دکتر یزدی و چند نفر دیگر از آمریکا به مصر رفتند و دوسال دوره چریکی دیدند تا به ایران بیایند و به انقلاب کمک کنند و تفصیل آن را بنده در کتاب "امام خمینی و عبدالناصر" آورده‌ام. وقتی شخصی دوره مبارزاتی می‌بینید تا به ایران بیاید چطور ممکن است به قول آقای خوئینی‌ها گفته باشد "نهضت ایران اشتباه است! "

وی افزود: با همه احترامی که برای آقای موسوی خوئینی‌ها قائلم، اما حرف‌های ایشان مستند نیست. متاسفانه شرایط نقل تاریخ در کشور ما شرایط خوبی نیست و هرکس خودش را صاحب انقلاب می‌داند و شخصیت‌هایی که یک سیلی نخوردند خود را متولی انقلاب می‌دانند. این بزرگ‌بینی و خودمحور بینی باعث فساد در همه‌چیز شده و تاریخ ما هم اینگونه آلوده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها