واکنش شریعتمداری به اولتیماتوم فرانسه به مادورو

کد خبر: 917928

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: اکنون جای آن است که نیکلاس با استناد به جنبش جلیقه زردها، اعلام کند که جنبش جلیقه زرد‌ها را به عنوان دولت قانونی فرانسه به رسمیت می‌شناسد و به دیپلمات‌های فرانسوی اولتیماتوم بدهد ظرف ۸ روز خاک ونزوئلا را ترک کنند.

واکنش شریعتمداری به اولتیماتوم فرانسه به مادورو

خبرگزاری فارس: حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، با بیان اینکه فرانسه از جمله کشور‌های اروپائی است که به نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اولتیماتوم داده است ظرف ۸ روز در این کشور زمینه انتخابات زود هنگام را فراهم آورد! اظهار داشت: این فضولی در حالی است که مادورو در جریان یک انتخابات آزاد به ریاست جمهوری ونزوئلا رسیده است و کودتاگران تحت حمایت آمریکا و اروپا در مقابل این دولت قانونی سر به شورش برداشته اند.

وی افزود: اکنون جای آن است که نیکلاس با استناد به جنبش جلیقه زرد‌ها در فرانسه که اکثریت مردم فرانسه به آن پیوسته و خواستار برکناری ماکرون هستند، اعلام کند که جنبش جلیقه زرد‌ها را به عنوان دولت قانونی فرانسه به رسمیت می‌شناسد و به دیپلمات‌های فرانسوی اولتیماتوم بدهد ظرف ۸ روز خاک ونزوئلا را ترک کنند و با انجام انتخابات زودرس در فرانسه که جلیقه زرد‌ها به دلیل برخورداری از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم فرانسه جای خود را به نمایندگانی از جنبش جلیقه زرد‌ها بدهند.

شریعتمداری با بیان اینکه مادورو باید تاکید کند که انتخابات در فرانسه بایستی تحت نظارت داوران بین المللی صورت پذیرد، زیرا به گفته برخی از صاحبنظران فرانسوی که با ارائه اسنادی نیز همراه است، خاطرنشان کرد: سلامت انتخاب ماکرون به ریاست جمهوری فرانسه با تردید‌های جدی همراه است. از جمله، تری میسان کارشناس نام آشنای فرانسوی می‌گوید: «ماکرون هیچگاه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای مردم این کشور شخصیت شناخته شده‌ای نبود. او در انتخابات از حمایت سرمایه گذاران بین المللی همچون «هنری کراویس» بهره‌مند شد که یک سرمایه گذار و سرمایه دار برجسته و بسیار بزرگ اروپایی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: هنری کراویس یکی از کلان سرمایه‌دارانی است که به قاچاق اسلحه شهرت دارند. تری نیسان توضیح می‌دهد که کراویس بزرگترین حامی سیویل (غیر نظامی) داعش بشمار می‌رفت و از طریق قاچاق اسلحه برای تروریست‌های داعش درآمد سرشاری به دست آورده است".

شریعتمداری ضمن تاکید بر اینکه نفرت مردم فرانسه از ماکرون، تا آنجاست که درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را نپذیرفته و با برپائی جنبش جلیقه زرد‌ها خواستار برکناری ماکرون هستند، گفت: فرانسوی‌ها چند ماه پیاپی است که علی رغم سرکوب وحشیانه پلیس این کشور حاضر به ترک خیابان‌ها نیستند و بر خواسته اصلی خود که برکناری ماکرون و برپائی انتخابات آزاد است اصرار می‌ورزند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها