رحیمی: تنش حداکثری برنامه آمریکا پس از خروجش از برجام بوده است

کد خبر: 939861

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه‌ای است که آمریکایی‌ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی خود از برجام آن را اجرا کردند. طبیعی است ایجاد چنین تنش‌هایی خصوصاً همراه با بی‌عملی و سکوت شرکای آمریکا در برجام با واکنش ایران مواجه شود.

رحیمی: تنش حداکثری برنامه آمریکا پس از خروجش از برجام بوده است

خبرگزاری فارس: علیرضا رحیمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 22 اردیبهشت 98) پروژه جهانی شدن و یک‌جانبه‌گرایی در سیاست و اقتصاد به همت رهبران دانا و واقع‌نگر و ملت‌های رشید و مقاوم با چالش‌های جدی مواجه شده و رویای سلطنت آمریکا بر جهان تعبیر نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و نقش توازن‌ساز در امنیت پایدار منطقه و همچنین رشد اقتصادی خیره‌کننده چین و ژاپن دو شاهد عینی در حوزه سیاست و اقتصاد است.

وی افزود: وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه‌ای است که آمریکایی‌ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی خود از برجام آن را اجرا کردند. طبیعی است ایجاد چنین تنش‌هایی خصوصاً همراه با بی‌عملی و سکوت شرکای آمریکا در برجام با واکنش ایران مواجه شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر چه آمریکایی‌ها سعی در تحریک ایران به نقض برجام یا خروج از آن دارند و در این تحریکات توانسته‌اند تحرکات و مطالبات افراطیون داخلی را نیز با خود همسو کنند اما تصمیم‌گیرندگان محوری در ایران نشان داده‌اند در سایه صبر راهبردی در برابر تنش‌آفرینی فزاینده ترامپ تصمیمات واقع‌بینانه و مناسبی اتخاذ کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگرچه تصمیمات و سیاست‌های ترامپ همه فرصت‌های برجام را برای شرکای خود در برجام مخدوش کرد اما تصمیم هوشمندانه ایران در مهلت 60 روزه برای محدود کردن اقدامات برجامی خود فرصتی ممتاز را در اختیار اعضای باقی‌مانده در برجام به ویژه اتحادیه اروپا قرار دادند که با درک واقعی از شرایط بهره‌مندی همه اعضا از برجام را تضمین کرده و در عمل همه تعهدات و توافقات را به واقعیت مورد انتظار برگردانند و از انحراف بیشتر در اجرای تعهدات برجامی خود با تحریک و زمینه‌سازی آمریکایی‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: آقای ترامپ منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

رحیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در مواقعی شاهدیم که انحرافات ذهنی به نظریه‌های معتبر الصاق و موجب تشویش اذهان و شائبه‌آفرینی می‌شود. اخیراً عده‌ای تئوری‌سازی کرده‌اند که عصمت ذلیه بخشی از ولایت فقیه است که به این مضمون که ذیل عصمت ائمه طاهرین در اعتقاد شیعی این عصمت به غیرائمه نیز تسری پیدا می‌کند و در سایه این نظر افراد عادی نیز به مقام عصمت می‌رسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدعی شده‌اند که تاکنون فقط دو نفر به مقام عصمت ذلیه رسیدند و سومی هم نخواهد داشت. از رهبری معظم و مراجع عظام و حوزه‌های علمیه استدعا دارم با هوشمندی لازم ساحت حوزه را از اندیشه‌های انحرافی به نام دین و ولایت فقیه پاسداری کنند و اجازه ندهید خلوص و اصالت نظریه‌های معتبر اعتقادی آلوده به انحرافات مختلف شود.

وی افزود: بی‌اثر کردن جایگاه و کارکرد هیأت نظارت بر مطبوعات و ورود مستقیم قوه قضاییه به تخلفات مطبوعاتی، بر هم زدن ساختار قانونی و ایجاد آشفتگی و نگرانی در حوزه فرهنگ و سیاست است. نمی‌شود از بلوای بنزینی آفریده تصمیم به سکوت و نظاره عبور کرد و تصویر نشریه پرنفوذ صدا را در کسر ساعاتی بهانه توقیف قرار داد.

رحیمی خاطرنشان کرد: تبعیض در هیچ منصب و فضایی پذیرفته نیست خصوصاً در فضای قضا. البته برای ما روشن است که در سال 98 هر چه به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم چهره‌سازی صدا و سیما از یک طرف برای رویش و قطع کانال‌های ارتباطی رسانه و ابزار ارتباط جمعی نخبگان با مردم از طرفی دیگر برای ریزش به مثابه دو لبه یک قیچی به یک قیچی فضاساز برای انتخابات عمل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که صدای مدیران روزنامه‌ها و نشریات از گرانی کاغذ هنوز طنین‌انداز است توقیف نشریه صدا چالش جدید فراروی مدیران و سردبیران نشریات و فعالان سیاسی قرار داده است که اگر قانون فصل‌الخطاب است پس با کدام خط‌کشی نامرئی و فراقانونی باید تنظیم شویم تا مشمول توقیف یا توقف در نشر و فعالیت نشویم.

وی افزود: در شرایطی که زمین‌گیر کردن دولت و سیاه‌نمایی خدمات و چشم بستن به موفقیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌ا‌لمللی او در دستور کار مخالفان قرار گرفته تا حدی که زمزمه کودتای مدیریتی علیه دولت نیز شنیده می‌شود. حمایت از دولت و کمک به رئیس جمهور روحانی را گزینه معقول و امیدبخش می‌دانیم همچنان که رهبری معظم نیز به هر دلیل از کلیت دولت حمایت فرموده و نسبت به انشقاق و تفرقه هشدار داده‌اند.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: البته که عملکرد برخی وزیران جای نقد و گلایه جدی به جای گذاشته است و با حفظ نقدهای خود به مدیریت‌های میانی در دولت به هیچ وجه از رأی خود به دکتر روحانی پشیمان نیستیم. به همان دلیل که مجلس لباس سپاه را به تن می‌کند تا انسجام ملی را به رخ بکشد به همان دلیل و مصلحت حمایت از دولت و پرهیز از تنش ضرورتی آشکار برای جریان‌های سیاسی و مدعیان مدیریت کشور است. تدبیر و امید همچنان ضرورتی حیاتی برای مدیریت کشور است و اصلاحات مستمر و فزاینده در رویکردها و روش‌ها را نیاز همیشگی جامعه و کشور می‌دانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها