آیت الله خاتمی: خواهان انتقام شدید هستیم

کد خبر: 969656

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سردار سلیمانی کابوسی برای استکبار بود، گفت: خاورمیانه جدید با دو شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در حال شکل گیری است.

آیت الله خاتمی: خواهان انتقام شدید هستیم

خبرگزاری مهر: آیت الله سید احمد خاتمی دوشنبه شب در مراسم وداع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مصلی امام علی (ع) کرمان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سپهبد شهید، اظهار کرد: شما کرمانی‌ها افتخارات زیادی آفریدید و یک افتخار دیگر هم نصیب شما شد.

وی با بیان این مطلب که کرمان استان کریمان است و با این شهادت کرامتی ویژه پیدا کرد، آنچنان که در سایر شهرها مردم سنگ تمام گذاشتند ان شاءالله حضور پر شکوه شما بار دیگر چشم جهانیان را خیره خواهد کرد، اظهار داشت: این سپهبد شهید اخلاص فراوانی داشت که مصداق بارز آن این بود که فرمودند مرا در کنار همرزم خودم دفن کرده و بر روی سنگ قبرم، کلمه سرباز را بنویسید.

خواهان انتقام شدید هستیم

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه تشییع پیکر این شهید در این چند روزه کاملاً هدفمند بود و معنا داشت، اظهار کرد: در تشییع پیکر ایشان امروز تهران هر که از راه می‌رسید، می‌گفت باید انتقام گرفته شود لذا ما خواهان انتقام شدید هستیم و مسئولان قول داده اند که به موقع انتقام را بگیرند.

وی با بیان این مطلب که اشک‌های سوزناک رهبری را همه در نماز دیدید، افزود: این تشییع چند روزه بیعت با نظام اسلامی است چرا که این شهید تمام هستی خود را برای نظام گذاشت و هشداری به استکبار است که اگر چپ به مملکت نگاه کنند، سیلی سختی خواهند خورد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ویژگی بارز حاج قاسم این بود که فرمانده مقاومت بود، ادامه داد: آمریکا به دنبال خاورمیانه بزرگ بود اما به فضل خدا و همت حاج قاسم و حاج قاسم‌ها خاورمیانه جدید در حال شکل گیری با دو شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است.

سردار سلیمانی کابوسی برای استکبار بود

وی با بیان این مطلب که این سپهبد شهید کابوسی برای استکبار بود، بیان داشت: جنگ تحمیلی که تمام شد، حاج قاسم در جنوب شرق کشور با اشرار مبارزه کرد و امنیت را ایجاد کرد، در ادامه مسئولیت سپاه قدس به ایشان واگذار شد و تبدیل به کابوس آمریکا شد.

وی با اشاره به اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا عاشق و تابع ولایت بود، خاطرنشان کرد: امنیت ایران و منطقه مدیون ولایت است لذا این مطلب باید در همه مجالس بیان شود.

آیت الله خاتمی با بیان این مطلب که حاج قاسم استکبار ستیز بود، عنوان داشت: دنیا فهمید که آنچه تحت عنوان مذاکره انجام شد اما ناجوانمردی آمریکا را دیدند که آنها قراداد را پاره کردند و فهمید که مذاکره با گرگ‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و با این گرگ‌ها باید فقط مبارزه کرد، عزت ایران اسلامی در سایه صبر و استقامت است.

وی با اشاره به اینکه این همه محبوبیت را می‌بینند اما سوال این است که دلیل این محبوبیت چی هست، افزود: دلیل این محبوبیت، اخلاص واقعی بود و رهبری فرمودند آنها که خدایی رفتار می‌کنند، محبوب دل‌ها می‌شود.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم در مصاحبه‌های خود از ایجاد امنیت توسط حاج قاسم یاد می‌کردند، تصریح کرد: چندین میلیون نفر در کشور حاضر شدند و بیان کردند که ما خدمت گذاران خود را از یاد نمی ببرم.

وی با بیان این مطلب که وجود حاج قاسم سر تا پا خدمت بود که مایه افتخار است، ادامه داد: مجلس عراق خروج آمریکایی‌ها از عراق را تصویب کرد لذا این نتیجه راه الهی این بزرگان است و آنهایی که در راه خدا تلاش می‌کنند، آثار عمل آنها از بین رفتنی نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حاج قاسم در این اواخر آرزوی شهادت بیشتری داشت، افزود: در ایام فاطمیه ایشان به دیدار خدا رفت، فردی که عاشق حضرت زهرا (س) بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها