محاسبه وزن قوطی پروفیل

کد خبر: 1087780
محاسبه وزن قوطی پروفیل

آهن آلات آهن پخش یکی از عرضه کنندگان پروفیل و قوطی تولید شده در کارخانجات مختلف سطح کشور است. فروشگاه اینترنتی آهن پخش رسالت خود را با هدف ارتقاء اطلاعات عمومی افراد جامعه در زمینه انواع آهن آلات و صنایع فولاد با انتشار مقالات متعدد در این راستا به انجام می رساند و تلاش های بسیاری نموده است تا اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد. در این مقاله نیز به بررسی چگونگی محاسبه وزن قوطی پروفیل که در محاسبه قیمت قوطی ستونی اهمیت دارد، پرداخته شده است.

اگر مدیر پروژه هستید و یا حکم پیمانکار در ساخت و سازهای مختلف را بر عهده دارید، برای محاسبه وزن قوطی پروفیل تنها یک فرمول کلی وجود دارد که با هم بررسی می کنیم.

 

نحوه محاسبه وزن قوطی پروفیل

برای این که وزن جسمی محاسبه شود در ابتدا نیاز به حجم و چگالی است، یعنی با داشتن این دو پارامتر می توانید وزن را محاسبه کنید. در خصوص بررسی وزن قوطی پروفیل نیز همین قانون صدق می کند و به طور کلی شما باید حجم مقطع فولاد را محاسبه نمایید و ضرب در چگالی کنید. حال موضوع این است که سطح مقطع در مورد مقاطع فولادی، فرق می کند یعنی قوطی پروفیل یک سطح مقطع دارد و میلگرد و نبشی نیز سطح مقطع مشخصی دارند بنابراین بسیار مهم است که بتوانید محاسبه دقیق تری را انجام دهید. محاسبه وزن برای همه مقاطع فولادی به صورت کاملاً جداگانه صورت می گیرد.

حال قصد داریم در مورد بررسی چگالی آهن صحبت کنیم. هر ماده ای چگالی خاص خود را دارد در خصوص فولاد مقدار چگالی با رقم 7.85  g/cm3 مشخص می شود. البته معمولا از رقم رند 8 استفاده می کنند تا محاسبه وزن قوطی پروفیل سریعتر صورت بگیرد. دقت کنید که به طور کلی به دست آوردن سطح مقطع و جایگذاری آن در فرمول از موارد پر اهمیت است. در محاسبه وزن قوطی پروفیل نیاز به مساحت سطح مقطع دارید که باید بر حسب میلی متر مشخص شده باشد، نیاز به طول مقطع است که بر حسب متر سنجیده می شود و در نهایت چگالی فولاد که رقم ثابت 8 است. این سه پارامتر در هم ضرب می شوند و عدد حاصل بر 1000 تقسیم می شود. این فرمول برای محاسبه وزن قوطی پروفیل بسیار عالی است، اما نکته مهمی که باید پیش از محاسبه بدانید این که، میلگرد، نبشی، تیرآهن و قوطی هر یک دارای سطح مقطع متفاوتی هستند که سبب می شود رقم نهایی برای این فرمول را تغییر دهند.

وزن قوطی پروفیل = ((2 * (عرض قوطی+ طول قوطی) * ضخامت * طول شاخه قوطی * چگالی(8))/1000

394

 

نکات مهم در مورد سطح مقطع قوطی پروفیل

چون تمرکز اصلی این مقاله بر روی محاسبه وزن قوطی پروفیل است، بیشتر در مورد قوطی پروفیل صحبت می کنیم. پروفیل ها معمولاً قطعات فولادی هستند که در اشکال مختلفی طراحی و تولید می شوند. پروفیل ها در ساخت در و پنجره و حتی تابلو های تبلیغاتی نیز استفاده می شوند. محاسبه وزن قوطی پروفیل مربع به نسبت مستطیل فرق دارد و البته که پروفیل های مخصوص درب و پنجره و چهارچوب های فلزی نیز در این معادله گنجانده می شود. یک سری از پروفیل ها حالت تقویتی دارند و به طور کلی سبب می شود که ساختار حرفه ای داشته باشند. در خصوص پروفیل قوطی مربع، عرض و ضخامت بر حسب میلی متر و طول قوطی بر اساس متر ارزیابی می شود. در این روش برای محاسبه وزن قوطی پروفیل مربع نیاز است که سایز قوطی را در 2 ضرب کرده و رقم حاصل را در ضخامت آن و سپس در عدد 8 ضرب کنیم تا به یک عدد واحد برسیم، در این راستا رقم حاصل باید بر 1000 تقسیم شود.

وزن قوطی پروفیل مربع= (4 * عرض * ضخامت * طول شاخه قوطی * چگالی(8))/1000

در صورتی که قوطی پروفیل به صورت لوله های فولادی باشد شکل ظاهری آن استوانه توخالی است و معمولاً ارتفاع بلندی دارد. شما برای محاسبه وزن لوله باید به قطر بیرونی و ضخامت آن دقت داشته باشید و نیاز است که مساحت سطح مقطع لوله را به دست آورید.

در این حال نیاز است که ضخامت لوله را از قطر بیرونی کم کنید و در ضخامت لوله و طول و چگالی ضرب نمایید.

وزن لوله = (ضخامت لوله – قطر بیرونی) * ضخامت لوله * 3.14 * طول شاخه * چگالی(8))/1000

در فروشگاه اینترنتی آهن پخش انواع قوطی پروفیل در سایزهای مختلف عرضه شده است. برای خرید کافیست محصول مورد نظر را انتخاب کنید و عملیات ثبت سفارش را تکمیل کنید و یا با کارشناسان آهن پخش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

395

 

خرید هوشمندانه قوطی پروفیل

با محاسبه وزن قوطی پروفیل می توانید در مورد قیمت آن نیز تصمیم گیری بهتری داشته باشید آنچه در محاسبه وزن قوطی پروفیل اهمیت زیادی دارد این که، هر سطح مقطع می بایست بر اساس طول و چگالی که دارد سنجیده شود. مشخص است که سطح مقطع میلگرد به نسبت سطح مقطع تیرآهن فرق می کند. اگر فکر می کنید در بررسی و تعیین وزن قوطی پروفیل دچار مشکل هستید، کافیست با تیم مشاوران شهرآهن ارتباط بگیرید تا محاسبه لازم در خصوص محصول مورد نظر را انجام داده و نتیجه را با شما در میان بگذارند. از یاد نبرید که وزن قوطی و پروفیل به طور کلی بر اساس سبک اجرایی آن ها نیز مشخص می شود.

در خصوص چگالی معمولاً رقم ثابتی مطرح است و این رقم باعث می شود که محاسبه وزن آسانتر شود. برخی از قوطی های پروفیل دارای سطح مقطع مشخصی. شما می توانید فرمول کلی محاسبه وزن قوطی پروفیل را در ذهن خود داشته باشید تا با داشتن چگالی و سطح مقطع و ضرب این دو پارامتر، وزن نهایی جسم را محاسبه کنید.

 

قیمت پروفیل بر اساس وزن و مواد اولیه و کیفیت مشخص می شود و تعرفه ها به چندین بخش مهم تقسیم شده اند که بر اساس فاکتورهای ساخت جسم، محاسبه می شود. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره قوطی پروفیل و چگونگی محاسبه وزن آن با کارشناسان آهن پخش در ارتباط باشید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها