عامل انتقال بیماری آبله میمون

کد خبر: 1152365

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: ضایعات پوستی در آبله میمونی پس از ۳ روز از علائمی چون تب و لرز ظاهر می‌شود.

عامل انتقال بیماری آبله میمون

شیوا شبانی با بیان اینکه ضایعات پوستی در آبله میمونی پس از ۳ روز از علائمی چون تب و لرز ظاهر می‌شود اظهار کرد: این ضایعات عمدتاً از ناحیه دست‌ها و صورت شروع یافته و معمولاً پس از دو برطرف می‌شوند.

وی افزود: آبله میمونی از حیواناتی چون میمون و جوندگان به انسان منقل می‌شود و برخلاف آبله‌مرغان موارد ابتلا انسان به انسان کمتری دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: ضایعات پوستی در این بیماری حاوی ترشحاتی است و در مواجهه با افراد بیمار باید به شدت مراقب آن بود چراکه می‌تواند این بیماری را منقل کند.

شبانی در ادامه خاطرنشان کرد: برای برخورد با بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی 4 نوع احتیاطات استاندارد، تماسی، قطرات و ریزقطرات را رعایت می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس در فرد مبتلا به آبله میمونی می‌تواند روی سطوح بنشیند لازم است پزشک و کادر درمان در مواجهه با آن هم احتیاطات تماسی و هم احتیاطات (استفاده همزمان از گان و دستکش) قطرات را رعایت کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: بیماران باید در احتیاطات ریزقطرات در اتاق دربسته و دارای تهویه مناسب بستری باشد و کادر درمان در مواجهه با آن ضمن رعایت مجدانه تمام موارد ذکر شده حتماً از ماسک n۹۵ استفاده کنند.

شبانی گفت: کسانی که سابقه‌ دریافت واکسن آبله را دارند، عمدتاً واکسن مربوط به آبله‌مرغان است و بر روی آبله‌ میمون تأثیری ندارد چراکه نوع ویروس‌ها با هم متفاوت است.

وی اضافه کرد: واکسن آبله‌ میمونی موجود است و در صورت نیاز واکسیناسیون عمومی اعلام خواهد شد و بنابراین جای نگرانی نیست.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن کرونا لازم است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته با تکمیل واکسیناسیون به خصوص دزهای سوم و چهارم از بروز موج بعدی این بیماری جلوگیری کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها