قانع نشدن دو نماینده مجلس از توضیحات وزیر راه

کد خبر: 1012551

سوال دو نماینده مجلس از وزیر راه کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت از توضیحات وی قانع نشدند و نتیجه به یک ماه آینده موکول شد.

قانع نشدن دو نماینده مجلس از توضیحات وزیر راه

خبرگزاری تسنیم: علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از دستورکار جلسه عصر امروز(یکشنبه، 19 مرداد 99) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت استخدامی راهداران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در کل کشور نیروهای انسانی راهداری از سال 82 به بعد در قالب طرحی، قراردادی یا حجمی در بخش تعمیر، نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی، اصلی و فرعی، جذب شده‌اند که متأسفانه همچنان بلاتکلیف هستند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دستمزد 5 هزار نفر از نیروهای تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی راهداری‌ها از محل تملک دارایی راهداری و ایمن‌سازی زیرساخت‌های راه‌ها و جاده‌ها تأمین می‌شود که آقای اسلامی نیز در این جلسه بر این موضوع اذعان کرد.

بابایی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که کمیته اداری و استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگانی از سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور و وزارت راه و شهرسازی موضوع استخدام نیروهای قراردادی راهداری در بخش تعمیر و نگهداری راه‌های اصلی و فرعی را مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

وی اضافه کرد: فعلا از توضیحات آقای اسلامی قانع نشدم و نتیجه سوال به گزارش کمیته اداری و استخدامی کمیسیون موکول شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به بخش دیگری از جلسه امروز این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این جلسه، سوال آقای صباغیان نماینده بافق از وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن بافق و زیرساخت‌های توسعه‌ای آن و امینت شغلی کارگران آن مورد بررسی قرار گرفت.

بابایی تصریح کرد: در این جلسه، آقای اسلامی توضیحاتی پیرامون سوال آقای صباغیان ارائه کرد که در نهایت مقرر شد هیئت ویژه‌ای به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی به منطقه راه‌آهن بافق اعزام شود و گزارشی از وضعیت شاغلان و بازنشستگان در این منطقه را بررسی کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که تا یک ماه آینده گزارش هیئت اعزامی به راه‌آهن بافق به کمیسیون ارائه شود و آقای صباغیان نیز اعلام کرد که در صورتی که مشکلات برطرف شده باشد، وی سوالش از آقای اسلامی را پس می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها