درخواست ریاض برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

کد خبر: 1014720

کابینه رژیم سعودی با متهم کردن ایران به مداخله در امور منطقه، گفت از هر اقدام بین‌المللی که به متوقف کردن ایران در منطقه منجر شود، حمایت می‌کند.

درخواست ریاض برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

خبرگزاری فارس: در ادامه همراهی برخی کشور‌های عربی منطقه غرب آسیا با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا، رژیم سعودی بامداد چهارشنبه بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، کابینه این رژیم شامگاه سه‌شنبه با حضور «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی تشکیل جلسه داده و از جامعه بین‌المللی خواست نگذارد تحریم تسلیحاتی ایران منقضی شود.

بر این اساس، کابینه رژیم سعودی با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «لغو هرگونه محدودیت تسلیحاتی بین‌المللی از ایران، خواه شامل تسلیحات متعارف باشد خواه نامتعارف، منجر به ویرانی و افزایش درگیری‌ها در منطقه می‌شود».

ریاض با ادعای اینکه منطقه غرب آسیا از مداخلات ایران رنج کشیده، تصریح کرد: «کابینه سعودی از هر اقدام بین‌المللی که به متوقف کردن «خرابکاری‌های ایران در منطقه منجر شود، حمایت می‌کند».

تلاش‌های روز جمعه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

پامپئو بامداد چهارشنبه نیز با نقل قول جملات «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین کاخ سفید، مدعی شد واشنگتن می‌تواند تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل برجام لغو شده بود، بازگرداند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها