آمار خانه‌های خالی بحث روز کمیسیون عمران

کد خبر: 1019002

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با شناسایی خانه های خالی از سکنه تاکنون مشخص شده که حدود دو میلیون و 500 هزار واحد جزو خانه‌های دوم یا بیشتر مالکان محسوب می‌شوند.

آمار خانه‌های خالی بحث روز کمیسیون عمران

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، بحث سامانه املاک و اسکان با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس قانون مالیات بر خانه های خالی، در گام نخست باید واحدهای مسکونی خالی شناسایی می شد که خوشبختانه این اقدام با عملکرد خوب و مثبت وزارت راه محقق شد.

وی تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن سه محور اساسی تأمین مصالح ساختمانی ارزان قیمت، تأمین اراضی رایگان و ارائه تسهیلات مناسب ساخت دارد که مدیریت هر یک از این بخش ها می تواند موجب شکوفایی در بازار تولید و ساخت و ساز مسکن شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد: با شناسایی خانه های خالی از سکنه تاکنون مشخص شده که حدود دو میلیون و 500 هزار واحد جزء خانه های دوم یا بیشتر مالکان محسوب می شوند، در شرایط کنونی اطلاعات ارائه شده از سوی مالکان در مرحله راستی آزمایی قرار دارد و امیدواریم که با حمایت سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها تا یک ماه آینده تمام واحدهای مسکونی خالی از سکنه شناسایی شوند.

رضایی بیام کرد: اخذ مالیات بر خانه های خالی از سکنه می تواند در تعدیل و کاهش قیمت بازار مسکن نقش اساسی داشته باشد، از طرف دیگر دو فوریت طرح جهش تولید مسکن در نشست فردای مجلس اعلام وصول خواهد شد که این طرح نیز در صورت تصویب کمک شایانی به مدیریت بازار خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها