اصلاح آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی

کد خبر: 1020707

هیئت دولت آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اصلاح کرد.

اصلاح آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی

خبرگزاری تسنیم: هیئت وزیران به منظور تامین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع ایرادات موردنظر، آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اصلاح کرد.

هیئت وزیران در جلسه 23 شهریور 1399 به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اصلاح کرد.

بر اساس این اصلاحیه، در موضوعات غیرامنیتی، متقاضی موضوع این آیین نامه می‌تواند تا یک سال پس از وصول پاسخ نهایی، درخواست تجدیدنظر خود را به استانداری یا نمایندگی سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارائه کند.

هم‌چنین، عدم ارسال پاسخ روشن ظرف سه‌ماه توسط مرجع امنیتی به منزله فقدان مشکل امنیتی تلقی می‌شود و در این صورت و در فرض اعلام رسمی فقدان مشکل امنیتی، اداره ثبت احوال محل تولد مادر ایرانی موظف به صدور کارت ملی و شناسنامه برای فرد مورد نظر است. در صورت اعلام صریح وجود مشکل امنیتی از سوی مراجع مذکور، رد درخواست توسط استانداری به متقاضی ابلاغ می‌شود. این تصمیم ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ آن به متقاضی در کمیسیون تابعیت وزارت کشور قابل تجدیدنظرخواهی است. این کمیسیون موظف است ظرف شش ماه در خصوص این درخواست، تصمیم‌گیری نهایی و نتیجه را براساس نظر مرجع امنیتی به متقاضی ابلاغ کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها