ایران کشور بی‌طرف در درگیری آذربایجان و ارمنستان

کد خبر: 1024116

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احساس مسؤولیت ایران برای ایجاد صلح در منطقه با توجه به روابط حسنه ایران با دو کشور گفت: جمهوری اسلامی در تلاش است تا هر چه زودتر این مسئله در منطقه خاتمه یابد.

ایران کشور بی‌طرف در درگیری آذربایجان و ارمنستان

خبرگزاری فارس:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احساس مسؤولیت ایران برای ایجاد صلح در منطقه با توجه به روابط حسنه ایران با دو کشور گفت: جمهوری اسلامی در تلاش است تا هر چه زودتر این مسئله در منطقه خاتمه یابد.

سید علی آقازاده امروز با اشاره به درگیری آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله قره‌باغ به‌عنوان یک منطقه خودمختار اظهار کرد: هر دو کشور بر سر مسئله قره‌باغ ادعاهایی دارند که در پی آن، درگیری‌ و جنگ تمام‌عیار اتفاق افتاده و البته در طول این سال‌ها، برای بار چندم شاهد نزاع و درگیری این دو کشور بر سر مسئله قره‌باغ است‌.

وی با اشاره به دخالت برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای در نزاع بین دو کشور و حمایت‌های جانب‌دارانه آن‌ها گفت: متأسفانه در پی این نزاع و درگیری، تلفاتی رخ‌داده که باعث تأثر و تأسف شده و امیدواریم هر چه زودتر صلح در این منطقه برقرار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط خوب ایران با هر دو کشور همسایه و تعلقات تاریخی ایران با آن‌ها بیان کرد: جمهوری اسلامی نظر رسمی خود را اعلام کرده و رایزنی‌های مؤثر خود را برای تبدیل درگیری‌ها به صلح و آرامش منطقه انجام داده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب کودک ایرانی به جهت ورود راکت‌های نزاع دو کشور به خاک ایران افزود: متأسفانه به دلیل هم‌مرز بودن ایران با این دو کشور، آسیب‌های این نزاع به کشور ما نیز سرایت کرده که با توجه به استقرار جمعیت در منطقه مرزی، اثر آن در مرز ایران مشاهده شد.

آقازاده تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد صلح در منطقه را مؤثر دانست و تصریح کرد: ایران در این قضیه، کشوری بی‌طرف است و با توجه به اینکه برخی از کشورهای فرامنطقه خواهان حساسیت‌های مذهبی به جهت افزایش درگیری‌ و ناامنی در منطقه هستند، باید اعلام کنیم که به‌هیچ‌عنوان این مسئله مذهبی نبوده بلکه یک مسئله کاملاً سرزمینی می‌باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احساس مسؤولیت جمهوری اسلامی برای ایجاد صلح در منطقه با توجه به روابط حسنه ایران با دو کشور گفت: جمهوری اسلامی در تلاش است تا هر چه زودتر این مسئله در منطقه خاتمه یابد و با شیوه مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو بحث‌ها پیگیری شده تا از ورود کشورهای فرا منطقه‌ای جلوگیری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها