میرتاج‌الدینی: مجلس به دنبال جبران قدرت خرید اقشار ضعیف است

کد خبر: 1030468

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:مجلس با مصوبه اخیر خود به دنبال جبران قدرت خرید اقشار ضعیف به ویژه کارگران و کارمندان بوده است.

میرتاج‌الدینی: مجلس به دنبال جبران قدرت خرید اقشار ضعیف است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه برای خرید کالا‌های اساسی در مجلس، گفت: این طرح که اخیراً در مجلس تصویب شد تکمیل کننده دو طرح قبلی هدفمندسازی یارانه‌ها و یارانه معیشتی دولت است.

وی با اعلام اینکه مجلس با تصویب این طرح به دنبال کمک به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از طریق اعطای یارانه خرید کالا‌های اساسی است، ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده است که به ۴۰ میلیون نفر، نفری ۶۰ هزار تومان و به ۲۰ میلیون نفر که درآمدشان از کف درآمد‌ها پایین‌تر هستند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، نفری ۱۲۰ هزار تومان به کارت سرپرستان خانوار واریز شود.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه این مصوبه مجلس برای شش ماه نیمه دوم سال تصویب شده و از مهرماه قابلیت اجرا شدن دارد، اظهار داشت: از طرف دیگر وزارت رفاه در مصوبه مجلس مکلف شده است که در فروشگاه‌های مختلف اقلام قابل خرید را اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در شرایطی که مردم در تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند و هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در بازار‌ها هستیم و سفره مردم کوچک‌تر می‌شود، این مصوبه مجلس می‌تواند تا حدودی خیال مردم از تامین کالا‌های اساسی راحت کند.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تورم به قدری افزایش پیدا کرده که فشار مضاعفی به افرادی که حقوق آن‌ها ثابت مانده است وارد کرده است، عنوان کرد: مجلس با مصوبه اخیر خود به دنبال جبران قدرت خرید اقشار ضعیف به ویژه کارگران و کارمندان بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت پس از تصویب این مصوبه از سوی شورای نگهبان به دنبال اجرایی کردن آن باشد، گفت: دولت در ماه‌های پایانی خود در برابر آزمونی برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه قرار گرفته است تا ثابت کند این اقشار برای آن‌ها در شرایط فعلی مهم هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها