منصور حقیقت‌پور: حمایت از مردم را صدقه و اعانه نامیدن تحقیر مردم است/ مردم صدقه‌بگیرِ دولت نیستند اما حق دارند که مورد حمایت قرار بگیرند/ دولت در مدیریت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی هم مانده‌ است/ هیچکس نمی‌تواند بگوید حساب جهانگیری از دولت جداست

کد خبر: 1033279

منصور حقیقت‌پور گفت: ما هم باور داریم که مردم عزیر ایران بسیار عزیز هستند و شأن بسیار بالایی دارند اما وقتی هیچ کاری برای معیشت و برای سفره آنها نمی‌شود و دولت فقط شعار می‌دهد معقول است تا از مردم به هر نحوی که می‌شود حمایت کرد. مردم صدقه بگیر دولت نیستند اما حق دارند که مورد حمایت قرار بگیرند و اتفاقا حمایت از مردم را اعانه و صدقه نامیدن تحقیر مردم است.

منصور حقیقت‌پور: حمایت از مردم را صدقه و اعانه نامیدن تحقیر مردم است/ مردم صدقه‌بگیرِ دولت نیستند اما حق دارند که مورد حمایت قرار بگیرند/ دولت در مدیریت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی هم مانده‌ است/ هیچکس نمی‌تواند بگوید حساب جهانگیری از دولت جداست

گروه سیاسی فردا: وضعیت معیشتی مردم روز به روز بحرانی‌تر می‌شود و دولتمردان می‌گویند همه‌چیز تحت کنترل است و حتی با طرح‌های حمایتی که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود مخالفت می‌کنند و به نوعی می‌گویند مردم صدقه‌بگیر نیستند و همه این‌ها در حالی است که دولت در عین بیان چنین شعارهایی هیچ کاری برای تأمین ضروری‌ترین نیازهای مردم انجام نمی‌دهد.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آقای همتی که می‌گوید کنترل بازار در دست دولت است، در ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا در حوزه اقتصادی همه‌چیز بر سر جای خودش هست یا خیر؟ هر کسی به اوضاع فعلی نگاه کند به راحتی در می‌یابد که وضعیت اصلا عادی نیست و دولت به هیچ وجه نمره قبولی نمی‌گیرد. قیمت همه اجناس به نوعی متغیر نرخ ارز محسوب می‌شوند و با افزایش نرخ ارز مردم در معیشت خود مانده‌اند».

او درباره سخنان اخیر نوبخت با این مضمون که حمایت معیشتی مردم مانند صدقه دادن به آنهاست، اظهار کرد: «اگر دولت می‌توانست به‌طور اصولی معیشت مردم را تنظیم کند تا سفره‌شان هر روز کوچک و کوچک‌تر نشود، این حرف پذیرفتنی بود اما دولت در مدیریت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی که همه در داخل کاشت و برداشت می‌شوند، مانده‌ است. ما هم باور داریم که مردم عزیر ایران بسیار عزیز هستند و شأن بسیار بالایی دارند اما وقتی هیچ کاری برای معیشت و برای سفره آنها نمی‌شود و دولت فقط شعار می‌دهد معقول است تا از مردم به هر نحوی که می‌شود حمایت کرد. مردم صدقه بگیر دولت نیستند اما حق دارند که مورد حمایت قرار بگیرند و اتفاقا حمایت از مردم را اعانه و صدقه نامیدن تحقیر مردم است. آقای نوبخت به جای این حرف‌ها بگوید که دولت در این هفت-هشت ماه باقی مانده از عمرش چه برنامه‌ای برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم دارد. اگر همه چیز روی روال بود آن وقت دولت حق داشت که بگوید مجلس دخالت نکن اما اکنون دولت هیچ اقدامی برای مردم نمی‌کند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «آقای جهانگیری هم از دولت مستنثی نیست. هیچ کس نمی‌تواند بگوید حساب جهانگیری از دولت جداست. او در تمام تصمیم‌گیری‌های دولت حضور داشته است و اگر موفقیت یا ناکامی‌ای در کار بوده او سهیم است. یادمان هست که آقای جهانگیری چه‌طور فریاد می‌زد که مردم به روحانی رأی بدهید و دولت‌های دیگر را تحقیر می‌کرد و حالا نمی‌تواند از مسئولیت‌پذیری سر باز بزند. ما خبیل ارتباط خوب و حسنه آقای جهانگیری با آقای روحانی نیستیم و انشالله که دوستی آنها بیشتر هم بشود! اما اگر دوستی‌ در میان هست که هست باید با صدای بلند بگویند که ما هم سهیم دولت هستیم نه آنکه با ژست منتقد دولت هنوز در مقام معاون اولی نشسته‌اند. من این سخن آقای جهانگیری که چندی پیش می‌گفت اختیار تغییر منشی دفترم را هم ندارم را قبول نمی‌کنم و حتی سخنان آقای روحانی مبنی بر اینکه اختیار کافی ندارم هم قابل پذیرش نیست زیرا آنها پیش از آنکه مسئولیت بگیرند قانون اساسی را خوانده بودند و با اختیارات خود آشنا بودند؛ بنابراین امروز نمی‌توانند از بحران‌های پیش‌آمده شانی خالی کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها