پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر؟

کد خبر: 1037575

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.

پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر؟

خبرگزاری ایلنا: علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: متاسفانه طبق بررسی‌هایی که انجام شده بودجه سال آینده چندین ایراد اساسی دارد. نخست این‌که بودجه به جای واقعی بودن تعهدی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال در بودجه سال ۱۴۰۰ گفته شده که ما روزانه چیزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت که باتوجه به شرایط تحریمی کشور اجرایی شدن آن سخت است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در بودجه سال ۱۴۰۰ ما بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار میلیارد ریال کسری داشته باشیم.

نماینده مردم ساری خاطر نشان کرد: مهمترین ایراد بودجه سال ۱۴۰۰ این است که دهک‌های پایینی جامعه آن‌طور که باید به آنها پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند برای‌شان افزایش حقوق ۲۰ درصدی دیده شده است و یا افزایش حقوق کارگری شفاف نیست.

بابایی کارنامی با بیان این‌که پیش بینی ما برای افزایش حقوق کارگری ۴۰ درصد است، گفت: درست است در بودجه خیلی نمی‌شود بر روی حقوق کارگری بحث کرد و شورای عالی کار برای موضوع باید تصمیم بگیرد اما وظیفه ما است که شرایط را گوشزد کنیم.

وی افزود: ایراد بعدی بودجه این است که بودجه تولید محور نیست و به شدت نگران این موضوع هستیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد: به هرحال توقع جامعه کارگری این است که دولت مسیر بودجه اش را از مسیر تولید عبور دهد و امنیت شغلی کارگران را در نظر بگیرد، بنابراین باید به این امر اهتمام ورزید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها