واکنش غریب آبادی به اظهارات جدید مدیرکل آژانس

کد خبر: 1038190

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات جدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برجام هشدار داد.

واکنش غریب آبادی به اظهارات جدید مدیرکل آژانس

خبرگزاری تسنیم: «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنشی توئیتری به اظهارات جدید «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برجام گفت که ارائه هرگونه ارزیابی و تحلیل، خارج از ماموریت محوله به این سازمان تحت توافق یاد شده است.

غریب آبادی بامداد جمعه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که تنها نقش آژانس در برجام، نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط هسته‌ای و ارائه گزارشات بروز شده در این مورد است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز به طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای تعیین ضرب‌الاجل لغو تحریم‌ها و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح و افزایش غنی سازی و اخراج بازرسان، انحراف بیشتر ایران از تعهدات برجامی را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن درخواست از ایران برای عدم اخراج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که اگر قرار بر این باشد که تعداد بازرسان محدود شود و سطح بازرسی‌ها کاهش یابد، باید در این زمینه به روشنی اطلاع رسانی کنیم، اما این تصمیم به هیچ کس از جمله ایران هیچ کمکی نخواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها