محمدرضا خباز: خاتمی در پی ایجاد مجمعی مشابه شورای عالی سیاست‌گذاری است

کد خبر: 1038338

محمدرضا خباز: اصلاح‌طلبان باید با اجماع بر سر یک نامزد وارد انتخابات شوند تا شرایطی مانند انتخابات سال84 رقم نخورد. واقعیت است که ما مقصر اصلی روی کار آمدن احمدی‌نژاد و باید از آن انتخابات عبرت بگیریم.

محمدرضا خباز: خاتمی در پی ایجاد مجمعی مشابه شورای عالی سیاست‌گذاری است

گروه سیاسی فردا: چندماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 باقی است و تا اینجای کار در جبهه اصلاحات شورا یا مجمعی انتخاباتی مانند شورای عالی سیاست‌گذاری شکل نگرفته است و در این حالی است که روز به روز احزاب اصلاح‌طلب به صورت مستقل و نه جمعی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز می‌کنند و حتی نامزدهای متعدد حزبی آنها هم معرفی می‌شوند.

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «کنش‌گری احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات موضوع جدید و عجیبی نیست و در تمام ادوار مختلف انتخابات این موضوع را شاهد بوده‌ایم و در این انتخابات هم ممکن است از احزاب سی‌گانه اصلاح‌طلبان، 30نامزد معرفی شوند اما یک یا دو نفر در نهایت مورد اجماع واقع می‌شوند و آقای خاتمی می‌تواند این اجماع را ایجاد کند. به هر حال ما که در حزب اعتماد ملی هستیم تمایل داریم نامزد خودمان مورد اجماع واقع شود و البته دوستان دیگرمان در احزاب دیگر هم همین‌طور فکر می‌کنند اما در نهایت همه باید به نظر جمعی اصلاح‌طلبان تن دهیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه‌های منتهی به انتخابات شاهد شکل‌گیری یک مجمع اجماع‌ساز در میان اصلاح‌طلبان خواهیم بود یا خیر، اظهار کرد: «آقای خاتمی خودش به صورت مستقل نظری نمی‌دهد و تمایل دارد که نظر جمعی باشد به همین دلیل در آینده‌ای نزدیک مجموعه‌ای مانند شورای عالی سیاست‌گذاری خواه با نام دیگری را برای انتخابات1400 طراحی می‌کند که نقش وحدت‌بخش خواهد داشت».

این فعال سیاسی درخصوص اینکه آیا اصلاح‌طلبان به ائتلاف می‌روند یا با نامزد اصلاح‌طلب وارد انتخابات می‌شوند، تصریح کرد: «من در حال حاضر نمی‌دانم نظر جمعی اصلاح‌طلبان درباره این موضوع چه خواهد شد یا آنکه نظر آقای خاتمی درباره این موضوع چیست اما در پاسخ به پرسش شما خاطره‌ای از سال91 ذکر می‌کنم. در آن سال وقتی بنا به مشارکت اصلاح‌طلبان بود ما نزد آقای خاتمی رفتیم و گفتیم که خود شما نامزد شوید که او گفت احتمالا شورای نگهبان صلاحیت من را رد می‌کند و گفت که بروید به آقای هاشمی بگویید تا نامزد شود زیرا احتمال ردصلاحیت او کمتر است. من در آن جلسه گفتم که اگر نامزدی او ممکن نشد با محوریت خود شما [خاتمی] هزار نفر از اصلاح‌طلبان تعیین شوند و آنها بر یک نامزد اجماع کنند و اگر این هم نشد اصلاح‌طلبان از یک نامزد غیراصلاح‌طلب اما نزدیک به جبهه اصلاحات حمایت کنند و با وساطت شما همه اصلاح‌طلبان از آن نامزد حمایت کنند. در آن جلسه بسیاری از دوستان با من مخالفت کردند اما آقای خاتمی گفت که نظر خباز درست است و ما باید گزینه‌های زیادی برای انتخابات داشته باشیم زیرا قهر با انتخابات درست نیست و در نهایت هم از آقای روحانی حمایت شد. در واقع امروز هم تیر آخر ما حمایت از نامزد ائتلافی است».

خباز در پایان گفت: «به هر صورت اصلاح‌طلبان باید با اجماع بر سر یک نامزد وارد انتخابات شوند تا شرایطی مانند انتخابات سال84 رقم نخورد. واقعیت است که ما مقصر اصلی روی کار آمدن احمدی‌نژاد و باید از آن انتخابات عبرت بگیریم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها