وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی

کد خبر: 1042282

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: تلاش وزارت کشور برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران و دست اندرکاران اجرایی انتخابات است.

وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور روز چهارشنبه دهم دی ماه در چهارمین دوره آموزشی مجریان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به میزبانی استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش آموزشی را برنامه‌ریزی برای انتخابات خرداد ماه 1400 ‌عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا برنامه های آموزشی وزارت کشور با بهره گیری از امکانات و تجهیزات الکترونیک و به صورت منطقه‌ای ‌و به طور محدود برگزار می شود و در این دوره نیز دست‌اندرکان اجرایی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد حضور دارند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ضمن تشریح اطلاعات انتخابات و فرآیندهای برگزاری انتخابات خرداد ماه سال آینده، به تغییرات در قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: طبق طرح جدید انتخابات که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرایط سنی کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مدنظر قرار دا‌ده اند، حداقل سن برای نامزدان 40 سال و حداکثر سن 70 سال می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید انتخابات ریاست جمهوری، داوطلب، والدین، همسر و فرزندان ‌نباید تابعیت یا اقامت دائم در کشورهای خارجی داشته باشد و حداقل مدرک تحصیلی برای داوطلبان کارشناسی ارشد است.

موسوی با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1400 گفت: در حال حاضر 1372 شهر برای برگزاری انتخابات واجد شرایط هستند که در مقایسه با سال 96 تعداد 123 شهر اضافه شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ادامه داد: ٤� هزار و ٦� ٢ روستای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد که از این تعداد 37 هزار و 884 ‌روستا دارای شورای اسلامی می باشند و مابقی دارای حد نصاب جمعیت اما بدون شورا هستند.

وی با اشاره به فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 1400 در شرایط کرونا، گفت: خوشبختانه بسیاری از استانداران، فرمانداران، فعالان سیاسی و اجتماعی، حقوقدانان، اهالی رسانه و مردم, پیشنهادهای خود را در این رابطه به وزارت کشور منتقل کرد‌ه اند و از تجربیات داخلی و خارجی برای برگزاری انتخابات استفاده می کنیم.

موسوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بدون شک تلاش وزارت کشور و ستاد انتخابات برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران، مجریان و دست اندرکاران انتخابات است؛ ضمن اینکه تجربه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی را در شهریور ماه امسال داشته‌ایم و از تجربه برگزاری آن در انتخابات سال آینده به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است چهارمین همایش آموزشی مجریان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا, ویژه دست اندرکاران اجرایی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با حضور استاندار یزد، مدیرکل انتخابات وزارت کشور و رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور به میزبانی استان یزد در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و این دوره آموزشی به صورت ویدیو کنفرانسی در 46 منطقه کشور به صورت آنلاین پخش گردید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها