نماینده مجلس: FATF هیچ ارتباطی با مسائل اقتصادی ما ندارد

کد خبر: 1042358

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کنوانسیون‌های FATF هیچ ارتباطی با مسائل اقتصادی ما و حتی خرید واکسن کرونا هم ندارد و حتی در راستای امنیت کشور نیست.

نماینده مجلس: FATF هیچ ارتباطی با مسائل اقتصادی ما ندارد

خبرگزاری فارس: فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی مجدد کنوانسیون‌های FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF حتی مورد تأیید سازمان ملل نیست و چند کشور دور هم جمع شده‌اند و می‌خواهند بر منابع مالی دیگر کشور‌ها سرک بشکند.

وی افزود: کنوانسیون‌های FATF هیچ ارتباطی با مسائل اقتصادی ما و حتی خرید واکسن کرونا هم ندارد و حتی در راستای امنیت کشور نیست.

مالکی خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند ماه باقی مانده از عمر دولت شاهد اتفاقاتی هستیم که به قول معروف هر دم از این باغ بری می‌رسد. به عبارتی دولت نظارت مجلس را به چالش می‌کشد و یا موضوعات خاص دیگری به وجود می‌آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بعد از روی کار آمدن بایدن مجدداً برخی‌ها مذاکره را مطرح کردند و حال اینکه ما باید برای چه مذاکره کنیم. مذاکره‌ای درباره برجام وجود ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید پاسخ بدهند که چرا به تعهدات خود عمل نکردند. اساساً مذاکره باید بر روی چه مسئله‌ای باشد، بر روی مسئله عراق، لبنان، سوریه، یمن و یا مسئله دیگری باشد.

مالکی درباره واکسن کرونا با تأکید بر اینکه اولویت اول ما باید واکسن بومی باشد، تصریح کرد: همانطور که ما در حوزه هسته‌ای دانشمندان بزرگی همچون فخری‌زاده پرورش داده و داشتیم در حوزه پتروشیمی و میکروبیولوژی دانشمندان و متخصصان بزرگی داریم که بر روی این مقوله کار کرده و می‌کنند بنابراین نباید آدرس غلط به مردم داد.

وی تأکید کرد: اینکه واکسن از خارج کشور وارد شود اشکالی ندارد، اما باید به این نکته توجه کنیم که کشور‌های استکباری می‌خواهند نسل بشر را در جهان سوم با انواع ویروس‌ها و دارو‌ها با مشکل جدی روبه‌رو کنند. آن‌ها بنا دارند واکسن‌ها را نخست بر روی مردم کشور‌های نسل سوم آزمایش کنند و پس از اطمینان مورد استفاده قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: امیدواریم دولت در ماه‌های پایانی از این شاخه به آن شاخه نپرد و همانطور که مجلس اعلام آمادگی کرده برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گام‌های جدی بردارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها