منصور حقیقت‌پور: به صلاح اصلاح‌طلبان نیست با دو کارت سیاه و سفید وارد انتخابات شوند/ اصلاح‌طلبان با اصرار بر ورود با نامزد حداکثری به توفیقی نمی‌رسند/ عارف اقبالی در میان مردم ندارد

کد خبر: 1047809

منصر حقیقت‌پور گفت: اصلاح‌طلبان اگر عاقلانه فکر کنند، در می‌یابند که نمی‌توانند با اصرار بر یک موضع خاص یعنی ورود با نیروی کاملا اصلاح‌طلب در انتخابات توفیقی به دست بیاورند

منصور حقیقت‌پور: به صلاح اصلاح‌طلبان نیست با دو کارت سیاه و سفید وارد انتخابات شوند/ اصلاح‌طلبان با اصرار بر ورود با نامزد حداکثری به توفیقی نمی‌رسند/ عارف اقبالی در میان مردم ندارد

گروه سیاست فردا: با معرفی شخصیت‌های حقیقی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مشخص شد که محمدرضا عارف در این نهاد نقشی ندارد. باتوجه به این گزاره این پرسش به وجود آمد که آیا غیب عارف در تشکل انتخاباتی اصلاح‌طلبان به دلیل اختلافات فی‌مابین است که اعضای نهاد اجماع‌ساز مصاحبه کردند و گفتند به دلیل آنکه عارف قصد نامزدی در ریاست‌جمهوری دارد، برای جلوگیری از تعارض منافع و اینکه او ذی‌نفع نشود، عارف به عنوان یکی از اعضای حقیقی این نهاد انتخاب نشده است. بر این اساس دیگر باید عارف را یکی از نامزدهای قطعی انتخابات ریاست جمهوری 1400 بدانیم اما هنوز این موضوع مبهم است که آیا اصلاح‌طلبان بر روی او اجماع می‌کنند یا خیر؟ از سوی دیگر هنوز معلوم نیست که اصلاح‌طلبان با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد انتخابات می‌شوند یا آنکه در نهایت به گزینه‌ای ائتلافی(غیراصلاح‌طلب) می‌رسند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت»: «به صلاح اصلاح‌طلبان نیست که صرفا با کارت سیاه و سفید وارد انتخابات شوند. آنها اگر عاقلانه فکر کنند، در می‌یابند که نمی‌توانند با اصرار بر یک موضع خاص یعنی ورود با نیروی کاملا اصلاح‌طلب در انتخابات توفیقی به دست بیاورند؛ ایشان باید چند راهبرد انتخاباتی پیش روی خود بگذارند تا اگر احیانا نامزدهایشان ردصلاحیت شدند یا به هر دلیلی نتوانستند در انتخابات باقی بمانند، به سرعت شیوه خود را عوض کنند».

او ادامه داد: «امیدوارم اولویت اصلاح‌طلبان رقم خوردن مشارکت حداکثری باشد و به صورت کامل در انتخابات حاضر شوند. نهاد اجماع‌ساز آنها هم تازه شکل گرفته است و باید دید در آینده چه کار خواهد کرد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا محمدرضا عارف توفیقی در انتخابات خواهد داشت یا نه، بیان کرد: «من بعید می‌دانم آقای عارف توفیقی در انتخابات داشته باشد زیرا هیچ تحرکی از او در مجلس مشاهده نکردیم. اصلاح‌طلبان باید از ظرفیت‌هایی استفاده کنند که مورد قبول مردم باشند، نه آنکه فردی را به میدان بیاورند که بیشترین انتقادها متوجه او است. ریاست‌جمهوری نیاز به توان مدیریتی بالایی دارد که من چنین توانی را در آقای عارف نمی‌بینم».

حقیقت‌پور در پایان درباره مشارکت مردم در انتخابات 1400 گفت: «من باور دارم که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و امیدوارم این بار فردی را انتخاب کنند که بتواند از پس مشکلات موجود برآید».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها