روحانی: تغییر در شاکله بودجه صدمات جدی درپی دارد

کد خبر: 1048942

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای مدیریت اقتصاد کشور در شرایط جنگ اقتصادی و مدیریت مسیر توسعه تدوین شده است. تغییر در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه می‌تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.

روحانی: تغییر در شاکله بودجه صدمات جدی درپی دارد

خبرگزاری فارس: حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن) در آیین بهره برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا گفت: ان‌شاءالله در شش ماهه اول سال آینده از کرونا عبور کنیم و در شش ماهه دوم دانش‌آموزان و مردم بتوانند با نشاط بیشتری زندگی کنند.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت دختر نبی اکرم و روز زن و روز مادر و همچنین ایام دهه فجر، اظهار داشت: افتتاح‌های امروز ظاهراً با شرایط کرونایی خیلی سازگار نیست، اما همه افتتاح‌ها برای سال آینده و همچنین با مهار کرونا می‌تواند بسیار معنابخش باشد.

روحانی با بیان اینکه در بخش آموزش و پرورش ابتدایی ۷ میلیون درس می‌خوانند و با احتساب متوسطه یک جمعیت ۱۴ میلیونی در حال تحصیل هستند، گفت: سال سختی برای دانش آموزان گذشت، چون مدرسه‌ها یا تعطیل و یا محدود بود، هرچند دانش‌آموزان از طریق سامانه شاد توانستند از تحصیل محروم نشوند.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز واکسیناسیون و تاثیر آن در مهار کرونا خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه جلوتر می‌رویم شرایط برای آموزش و ورزش و گردشگری بهتر شود و به محض شروع واکسیناسیون شرایط بهتری خواهیم داشت و ان‌شاءلله تا آخر بهمن‌ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم و به محض استفاده از واکسن شرایط تغیر می‌کند.

وی افزود: میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد خواهد شد و امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد کشور شود و بنابراین در سال آینده شرایط ما متفاوت خواهد بود و البته همکاری مردم اصل هست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش آموزش علاوه بر کار‌هایی که برای تدریس مجازی برای معلمین انجام می‌شود فضای آموزشی هم بازسازی و نوسازی می‌شود، اظهار داشت: بخش گردشگری بسیار مهم است و فضای خوبی برای اقتصاد کشور است و اگر مسکن و صنایع غذایی را در نظر بگیریم، سومین بخش گردشگری هست و هم خود گردشگری و هم لوازم آن مهم است و اگر جایی مرکز گردشگری بشود پیشران است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته به صنعت گردشگری خیلی فشار آمد و دولت تاحدی که توانست یاری رساند و کمک کرد، گفت: همین الان هم در شرایط فعلی مجوز داده می‌شود، ولی با محدودیت می‌توانند از این فضا‌ها استفاده کنند.

روحانی با بیان اینکه ما ۶۷۰ باب هتل در حال ساخت هستیم که بخشی از آن در همین دولت به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: در این دولت ۲۰۳ موزه افتتاح شده و این تحول بسیار بزرگی هست و دولت با همه وجود پشتیبان صنعت گردشگری خواهد بود و در ماه‌های آینده هم برای فضا‌های آموزشی و هم برای فضا‌های گردشگری ما خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها