توصیه انتخاباتی ابطحی به اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1049160

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان واقعی نباید به این معنی در انتخابات شرکت کنند که کاندیدایشان شانس رأی‌آوری دارد یا صلاحیتش تایید می‌شود یا رد خواهد شد.

توصیه انتخاباتی ابطحی به اصلاح‌طلبان

اعتمادآنلاین: محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات با اعتماد آنلاین گفتگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- اصلاح‌طلبان واقعی نباید به این معنی در انتخابات شرکت کنند که کاندیدایشان شانس رأی‌آوری دارد یا صلاحیتش تایید می‌شود یا رد خواهد شد.

- دلواپسی اصلاح‌طلبان باید این باشد که نهاد انتخابات آزاد که بعد از انقلاب به خوبی رشد کرد، مغول نماند. به هر حال که انتخابات انجام می‌شود، به خصوص اتفاقی که در انتخابات اخیر مجلس افتاد‌، این بود که «حداقل مشارکت کافی است و لازم نیست مشارکتی حداکثری شکل بگیرد».  این همان نکته‌‌‌ای است که باید به عنوان دغدغه‌ای جدی مورد توجه قرار بگیرد.

- تفکر اصلاح‌طلبی نمی‌تواند انتخابات را تحریم کند، اما شرکت فعال مشروط به این خواهد بود که امکان انتخاب برای همه مردم وجود داشته باشد.

- اینکه رئیس‌جمهوری حتماً باید با رهبری هماهنگی  داشته باشد، امری طبیعی است. به هر حال  کسی که در این سمت قرار می‌گیرد، باید در چارچوب قانون اساسی کار کند که بر اساس همین قانون بخش‌های مهمی از قدرت در اختیار رهبری است، پس رئیس‌جمهوری نباید با ایشان زاویه داشته باشد تا از این طریق رهبری هم به کمک به سیستم اجرایی ورود کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها