پاسخ رضاخواه به ادعای عجیب نوبخت

کد خبر: 1049296

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به انتقاد شدید نوبخت از مصوبه این کمیسیون درباره درآمدزایی از محل واردات خودروهای لوکس مناطق آزاد، گفت: این موضوع پیشنهاد مکتوب سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون تلفیق بود و انتقادات نوبخت، سیاسی است.

پاسخ رضاخواه به ادعای عجیب نوبخت

خبرگزاری فارس: مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درباره اظهار نظر محمدباقر نوبخت در صحن علنی مجلس مبنی بر این که نمایندگان اجازه ورود خودروهای لوکس به کشور را داده‌اند، اظهار داشت: از ابتدا بحث واقعی کردن درآمدهای دولت در بودجه ۱۴۰۰ مطرح بود و مجلس معتقد بود که درآمدهای نفتی، درآمدهای قابل اتکا و پایداری نیست. به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم که منابع درآمدی مختلفی که می‌تواند قابلیت اجرا برای افزایش درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۰ داشته باشد را به مجلس پیشنهاد دهد.

وی تصریح کرد: موضوع افزایش درآمد دولت از محل ورود خودروهای لوکس پیشنهاد سازمان برنامه بوده است و متأسفانه عکس آن چیزی است که محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس عنوان کردند. این در حالی است که این عضو کابینه دولت حسن روحانی توپ را به زمین مجلس انداخت ولی این موضوع بخشی از پیشنهاد‌ات مکتوب سازمان برنامه و بودجه بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: اظهارات محمدباقر نوبخت در صحن علنی مجلس کاملا واهی است، این در حالی است که خودروهای لوکسی که بنا بود به کشور وارد شود، مربوط به مناطق آزاد بوده و چند سالی در آن مناطق تردد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و چون پلاک ملی نداشتند مقرر شد با دریافت عوارض و مالیات به سرزمین اصلی وارد شده و دولت از این محل درآمدزایی داشته باشد، این در حالی است که مشابه همین خودروها در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: نوبخت در مجلس و در کمیسیون تلفیق اعلام کرده بود که این خودروهای لوکس با ورود به سرزمین اصلی به چشم مردم می‌آید، اما این سؤال وجود دارد که دولت از سال ۹۲  تاکنون چه تعداد خودروی لوکس خارجی و وارداتی را به کشور وارد کرده است، ضمن این که افتضاحی که چند سال در وزارت صمت وجود داشت مبنی بر این که سامانه ثبت سفارش واردات خودرو شبانه برای عده‌ای خاص باز شده و منجر به ورود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی شد توضیح دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس فرستاد ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که از محل واردات خودروهایی که در طی سال‌های گذشته به گمرک وارد شده و هنوز ترخیص نشده‌اند درآمدزایی کند و بهتر است دولت در زمینه این درآمدزایی هم توضیح دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: دولت و شخص آقای نوبخت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ سیاسی‌کاری کردند و به دلیل همین اقدامات بود که مجلس رأی منفی به کلیات لایحه داد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت از محل درآمدزایی واردات خودروهای معطل مانده در گمرک جدا از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان واردات خودروهای لوکس در مناطق آزاد است.

رضاخواه گفت: واردات خودروهای لوکس از مناطق آزاد و درآمدزایی دولت از این موضوع پیشنهاد کارشناسان سازمان برنامه و بودجه است و اگر نوبخت و دولت به این موضوع ایرادی دارند، باید توضیح دهند چرا این پیشنهاد را سازمان برنامه و بودجه داده است، ضمن این که اگر واردات خودرو ایراد داشته و منجر به افزایش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود بهتر است دولت توضیح دهد چرا این موضوع در لایحه ۱۴۰۰ وجود داشته و کسب درآمد از محل این موضوع را پیش بینی کرده‌اند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: دولت از یک سو به واردات خودروهای لوکس ایراد می‌گیرد و از سوی دیگر  در لایحه بودجه درآمدزایی پیش بینی می‌کند و به نظر می‌رسد که اظهارات انتقادی نوبخت در صحن علنی مجلس و تاختن او به کمیسیون تلفیق مبنی بر اجازه این کمیسیون برای واردات خودروهای لوکس سیاسی است، در حالی که این پیشنهاد بخشی از نامه مکتوب سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها