ظریف: وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم

کد خبر: 1049395

ظریف گفت: من قصد ندارم وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شوم. قصد من این است که این وظیفه‌ای که الان دارم را انجام دهم. الان فرصت بهره‌برداری از شرایط ویژه سیاست خارجی است.

ظریف: وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم

گروه سیاست سایت فردا - فرصتی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و سکوت جریان‌های سیاسی درباره کاندیدای مورد حمایت‌شان که متاثر از بلاتکلیفی‌ها و چالش‌های موجود است، موجب افزای گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای شده است. گمانه‌‌هایی که به تکرار افتاده و بعضا ضد و نقیض است.

کاندیداتوری محمد جواد ظریف و نمایندگی جریان اصلاحات در رقابت‌های پیش رو نیز یکی از همین گمانه‌ها است. اصلاح‌طلبان در رسانه‌های خود بارها از این احتمال نوشته و در محافل سیاسی نیز به وی اصرار کردند. ظریف اما هیچ وقت نپذیرفت و حتی در رد کردن این پیشنهاد تردید نکرد. تاجایی که دیدیم اصلاح‌طلبان نیز از موضع خود عقب‌نشینی کرده و سراغ پیدا کردن کاندیدای تماما اصلاح‌طلب رفتند.

با این وجود به میل به کاندیداتوری آقای ظریف همچنان باقی است و برای همین در هر مصاحبه و گفت‌وگویی از وی در این باره سوال می‌شود. پاسخ وی اما ثابت است و قصد ورود به این انتخابات را ندارد. 

قطعیت در این خصوص را این بار به «همشهری» نشان داده است. وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری می‌گوید: ظرف زمانی من انتخابات ریاست‌جمهوری نیست، بلکه ظرف زمانی من نخستین فرصتی است که بشود این کار را با عزت ملی و حفظ منافع مردم انجام داد. ما تا روز آخری که در این مسئولیت باشیم، وظیفه داریم این کار را دنبال کنیم. اما وقت آمریکایی‌ها تنگ است هم به خاطر مصوبه مجلس و هم فضای انتخاباتی که بعد از عید در ایران شکل خواهد گرفت.

وی تاکید می‌کند: من قصد ندارم وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شوم. قصد من این است که این وظیفه‌ای که الان دارم را انجام دهم. الان فرصت بهره‌برداری از شرایط ویژه سیاست خارجی است. مردم ما ۴سال در برابر جنگ اقتصادی مقاومت کردند و دولتی که این جنگ را به راه انداخته کنار رفته و دولتی که به جای آن آمده میراث‌دار یک شرایط بد خارجی و داخلی است. این یک فرصت برای ایران است.

ظریف با اصرار بر اینکه «من می‌خواهم از این فرصت از طرف کل جمهوری اسلامی استفاده کنم؛ نه از طرف فردی که داعیه انتخاباتی دارد» می‌گوید: به همین دلیل دلم می‌خواهد همه دوستان مطمئن باشند که این فرصت برای کشور است؛ نه فرصت برای یک فرد یا یک جناح. بنابراین نمی‌خواهم این بحث‌ها با موضوعاتی که من هیچ علاقه‌ای به آن ندارم به شکلی مخلوط شود که دوستانی موفقیت این مسیر را که موفقیت کشور و مردم است، به‌حساب موفقیت یک فرد بگذارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها