تکلیف جدید مجلس به دولت برای ساخت مسکن

کد خبر: 1049624

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید و بر اساس قانون عرضه کند.

تکلیف جدید مجلس به دولت برای ساخت مسکن

خبرگزاری  تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن) قوه مقننه در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن ماده 1 این طرح را  با 195 رأی موافق، 4 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در ماده 1 این طرح آمده است: دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن، در مناطق شهری و روستایی تامین نماید و به نحوی برنامه ریزی و اقدام نماید، تا در 4 سال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 25 اردیبهشت ماه 1387 تولید و عرضه گردد.

*سیاست های دولت خانه دار شدن برای خانوار ایرانی را رویا کرد

_ نماینده خمینی شهردر جریان بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن  در مجلس گفت: عده‌ای مسکن مهر را قوطی کبریت و خیانت معرفی کردند و امروز راه افتاده و به دنبال تکیه بر قوه مجریه هستند.

_ اگر مسکن تولید شود و به آن کسانی که شرایط دریافت و واگذاری را ندارند، داده شود متهم به احتکار می‌شویم.

_ نقدعلی اظهار داشت: قانون مالیات بر مسکن خالی تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است و نباید اشخاصی که مستحق مسکن هستند خانه جدید بگیرند.

_ وی در پایان گفت: با سیاست‌های دولت در طول 8 سال گذشته در حوزه مسکن خانه دار شدن برای خیلی از خانوارهای ایرانی رویا شده است.

در حال تکمیل ......

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها