بدترین رکود اقتصادی در تاریخ آمریکا

کد خبر: 1049810

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رکود اقتصادی فعلی آمریکا بدتر از دوران رکود بزرگ در قرن گذشته است.

بدترین رکود اقتصادی در تاریخ آمریکا

کیهان: به گزارش سی‌ان‌ان، جن ساکی گفت ما امروز یک مهمان ویژه داریم. گزارش اشتغال‌آفرینی ماه ژانویه امروز صبح منتشر شد. این گزارش ناامیدکننده است. این موضوع بر روی نیاز به اقدام فوری برای تحویل کمک‌های مالی فوری به خانواده‌های آمریکایی تاکید دارد.

وی افزود: نتیجه این است که اقتصاد ما در حال خروج از این وضعیت دشوار به روشی کند است و وضعیت و عمق رکود آن بدتر از وضعیت دوران «رکود بزرگ» است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: امروز در کنار ما جرد برنستین یکی از اعضای شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید حضور دارد. او به خوبی امروز همراه با مقامات وزارت کار گزارش اشتغال‌آفرینی ماه ژانویه و همچنین چگونگی کمک به طرح اضطراری نجات اقتصادی رئیس‌جمهور را بررسی کرده است.

«رکود بزرگ» در اقتصاد آمریکا که طویل‌ترین و بدترین رکود اقتصادی در تاریخ شکل‌گیری دنیای صنعتی مدرن بوده است از اواخر سال 1929 میلادی آغاز شد و تا اوایل دهه 1940 در آمریکا ادامه یافت.

یادآور می‌شود آمریکا اکنون با 26 تریلیون دلار بدهی، بدهکارترین کشور دنیاست. همچنین حدود یک چهارم کل قربانیان کرونا در جهان، آمریکایی هستند. جمعیت بیکاران در ماه‌های اخیر به بالای 22 میلیون رسیده و بالغ بر 52 میلیون نفر ناتوان از تامین غذای روزانه هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها