طرح جدید مجلس برای بررسی بودجه

کد خبر: 1049926

نماینده شاهرود درمجلس جزئیات طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه بررسی بودجه را تشریح کرد.

طرح جدید مجلس برای بررسی بودجه

خبرگزاری تسنیم: علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی  ، در تشریح جزئیات طرح امروز نمایندگان برای اصلاح آیین‌نامه داخلی قوه مقننه درباره (نحوه بررسی لایحه بودجه پس از رد کلیات توسط مجلس و در نوبت دوم) ، گفت: این طرح اصلاحی قرار است به بند (3) ماده (182 ) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی الحاق شود .

وی در تشریح جزئیات طرح اصلاحی آیین‌نامه داخلی  مجلس برای روند بررسی مجدد لایحه بودجه پس از رد کلیات و ارجاع آن به دولت ، گفت:در صورت اصلاح لایحه بودجه توسط دولت کمیسیون تلفیق یک هفته فرصت دارد لایحه اصلاحی را بررسی نماید و نمایندگان  نیز 3 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را بر روی گزارش کمیسیون تلفیق درج نماییند پس از مهلت‌های مذکور کلیات لایحه اصلاحی در جلسه علنی به رأی گذاشته خواهد شد.

نماینده شاهرود در مجلسدر همین راستا، اضافه کرد:در صورت رد مجدد کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی، مجلس لایحه سه دوازدهم را برای سال آینده مصوب خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 20 بهمن) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح  الحاق یک بند به قانون آیین نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

این در حالی است که در ابتدا دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد  و از آنجاییکه اصلاح آیین نامه داخلی مجلس نیازمند دو سوم آرا نمایندگان است، نمایندگان با آن موافقت نکردند و از 197 نماینده حاضر در صحن علنی فقط 118 نماینده به این طرح اصلاحیه رأی موافق، داده و 56 رأی هم مخالف بود ضمن اینکه 9 رأی هم ممتنع بود.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام محمد‌حسین حسین‌زاده بحرینی رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی قوه مقننه به عنوان طراح درخواست یک فوریت را مطرح کرد و نمایندگان مجلس با آن موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، با توجه به رد کلیات لایحه بودجه از سوی نمایندگان و ارجاع آن به دولت و فرصت کم تا پایان سال، عملا امکان بررسی پیشنهادات نمایندگان و بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق به شکل سابق یعنی 50 روز وجود نداشته و این طرح اصلاحی امکان کاهش این زمان را می‌دهد تا بودجه سریع‌تر به تصویب نهایی برسد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها