علوی: تحریم‌های ترامپ برای صنعت هسته‌ای ما فرصت بود

کد خبر: 1050063

وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.

علوی: تحریم‌های ترامپ برای صنعت هسته‌ای ما فرصت بود

خبرگزاری فارس: به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام سید محمود علوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دوم سیما با بیان اینکه اگر تحرک‌های آمریکا را جنگ روانی بدانیم، ساده اندیشی است، افزود: آمریکا برنامه جدی برای ضربه نظامی به ایران داشت و می‌خواست شکست خود را در جنگ اقتصادی به این وسیله جبران کند و این بر اساس اطلاعاتی است که داریم.

وی گفت: این که بمب افکن‌های بی ۵۲ سی و شش ساعت پرواز می‌کردند و ناو هواپیمابر خود را در اقیانوس هند برای دوری از تیررس ایران مستقر کردند برای این بود که ضربه خود را به ایران وارد کنند.

حجت الاسلام علوی افزود: نمایش قدرت نیرو‌های مسلح ما در این زمان آن‌ها را در عملیاتشان دچار تردید کرد، زیرا اگر جنگنده‌های آن‌ها از هر فرودگاهی در هر کشوری پرواز می‌کردند، فرودگاه و تأسیسات آن کشور با خاک یکسان می‌شد بنابراین نتوانستند از هیچ کشوری به جز ناوهایشان استفاده کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با سرنگون شدن پهپاد فوق مدرنشان فهمیدند آسمان ایران برای جنگنده‌های آن‌ها امن نیست.

وزیر اطلاعات افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با رفتن به اقیانوس هند از تیررس ما خارج می‌شوند، اما زمانی که در رزمایش یگان موشکی سپاه هدف متحرکی در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری نابود شد حساب کار دستشان آمد که اگر دست از پا خطا کنند یا یک موشک از ناو هواپیمابر آن‌ها شلیک شود یا یک جنگنده بلند شود ناو هواپیمابر آن‌ها هدف قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام علوی گفت: وقتی آمریکایی‌ها آسیب پذیری خود را دیدند منصرف شدند.

وی افزود: اکنون سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشور‌های منطقه در حال تماس با ما هستند و درخواست کمک می‌کنند که روابطشان را با جمهوری اسلامی ایران از سر بگیرند، البته این مربوط به کشور‌هایی است که روابط خود را با ما قطع کرده اند و آن‌هایی که رابطه بسیار سرد با ما دارند نیز برای بهبود روابط از ما درخواست کمک می‌کنند.

حجت الاسلام علوی گفت: همان کشور‌هایی که ایران ستیزی را به آمریکایی‌ها توصیه می‌کردند اکنون به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند با ایران کنار بیاید.

وی افزود: این نتیجه مقاومت ملت ایران، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیرو‌های مسلح ماست.

وزیر اطلاعات درباره بازگشت ایران به تعهدات برجامی پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌ها به وسیله آمریکا، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه راهبرد عقلانی و منطقی را مطرح فرمودند، زیرا ما پایبندی خود را به تعهدات نشان داده ایم و کسانی باید راستی آزمایی شوند که پیمان شکنی کرده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: آمریکا باید اقداماتی انجام دهد و ما راستی آزمایی می‌کنیم و هر کس پیمان شکنی کرده است باید راستی آزمایی شود.

وی با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.

حجت الاسلام علوی افزود: تحریم‌های ترامپ برای ملت ایران فشار‌های زیادی ایجاد کرد، اما برای صنعت هسته‌ای ما فرصت بود.

وی گفت: دنیا به ما حق داد که به علت خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ایران نیز حق دارد تعهدات برجامی خود را کاهش دهد.

وزیر اطلاعات افزود: در جریان توافق هسته‌ای موفق شدیم به جای توقف تولید اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده ۴۵۰ تن کیک زرد وارد کشور کنیم که مانند نفت خامی که برای پالایشگاه هاست برای سال‌ها نیاز فعالیت هسته‌ای ما را تأمین می‌کند.

حجت الاسلام علوی گفت: در جریان تحقیق و توسعه به دستاورد‌های بسیار بزرگی دست یافته ایم که باید آزمایش عملی می‌شد و خروج آمریکا از برجام و کاهش تعهدات برجامی از طرف ما این فرصت را ایجاد کرد که دستاوردهایمان را آزمایش کنیم.

وی افزود: بر اساس برجام، از حجم برنامه هسته‌ای ما کم شد، اما از نظر کیفیت؛ افزایش یافت و زمانی که رهبر معظم انقلاب امر فرمودند غنی سازی ۲۰ درصد انجام شود؛ این اتفاق افتاد در حالی که بسیاری فکر می‌کردند صنعت هسته‌ای دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام علوی گفت: آن روز که اراده کردیم به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کردیم و توان هسته‌ای ما محفوظ است و با قوت کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: در تحقیق و توسعه توانستیم سانتریفیوژ IR۶ را به مرحله تولید برسانیم و عملیاتی کنیم و هر کدام از این سانتریفیوژ‌ها با گرفتن جای کمتر کار ۱۰ سانتریفیوژ قدیمی را انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات گفت: صنعت هسته‌ای ما صلح آمیز است و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز؛ سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده است، اما اگر جمهوری اسلامی ایران را به آن سمت هول بدهند دیگر تقصیر ایران نیست بلکه تقصیر آن‌هایی است که ایران را هول داده اند گرچه در شرایط عادی جمهوری اسلامی ایران چنین نیت و برنامه‌ای ندارد.

حجت الاسلام علوی افزود: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها درباره توقف کاهش تعهدات ایران می‌زنند بی منطق است و این ادبیات همان طور که تحریم‌ها جواب نداد در ایران جواب نمی‌دهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برجام را نشکسته است که کاهش تعهدات خود را برای رفع تحریم‌ها متوقف کند.

حجت الاسلام علوی افزود: تنها راهی که آمریکایی‌ها دارند برداشتن یک باره تحریم هاست و باید به برجام بازگردند تا ایران نیز به آن بازگردد.

وی گفت: اگر منطقی به مسأله خروج آمریکا از برجام نگاه کنیم؛ آن‌ها باید خسارت تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی که بدون تصویب شورای امنیت تحمیل کردند بدهند.

وزیر اطلاعات افزود: اگر کشوری به کشور دیگری تجاوز نظامی کند باید غرامت پرداخت کند و تحریم‌ها نیز جنگ اقتصادی بر ضد ما بود و بر آن اساس باید خسارت‌های ما را پرداخت کنند.

حجت الاسلام علوی گفت: نه تنها عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها نداریم بلکه منتظر او نیز نیستیم، زیرا مشکل تحریم را رفع اثر و خنثی کرده ایم و بیش از این نیز خنثی خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات گفت: هر جا نیاز به حضور مردم بوده است؛ آن‌ها به بهترین شکل حضور داشته و جان فشانی و همراهی کرده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: باید هر کاری که می‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام دهیم و این ظلم به مردم است که از ظرفیت‌ها به جای حل مشکلات مردم برای دعوا‌های خودمان استفاده کنیم.

وی گفت: فعالان اقتصادی در ایران شرایط سختی برای تولید دارند، اما نگذاشته اند تحریم‌ها خطوط تولید را متوقف کند و بر این اساس باید از آن‌ها حمایت کنیم.

حجت الاسلام علوی افزود: برخی فعالان سیاسی نیز با کلیت نظام اسلامی همراهی و در عین حال انتقاد‌های منصفانه‌ای مطرح کردند و بی رحمانه به دولت نتاختند، اما برخی از آن‌ها رعایت نکردند و به نام انتقاد هر حمله نامهربانانه‌ای را به یکدیگر به ویژه دولت انجام دادند.

وی گفت: نباید دولت را تخریب کنیم، به آن تهمت بزنیم و خائن، نابلد و پیر و خسته بخوانیم.

وزیر اطلاعات افزود: این‌ها انتقاد نیست و ما از مخالفان داخلی انتظار داریم در انتقاد‌ها انصاف را رعایت کنند، آب به آسیاب دشمن نریزند و با عملیات روانی و مخرب ابتکار عمل را از دولت سلب نکنند.

حجت الاسلام علوی گفت: از انتقاد استقبال می‌کنیم، اما برخی انتقادها؛ توهین و مسخره کردن است.

وی افزود: انصاف در انتقاد این نیست که اثر تحریم‌های دشمن را به پای دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور بنویسیم و بر طبل ناکارآمدی دولت بکوبیم، زیرا این کشور را در این شرایط سرپا نگه داشته است.

حجت الاسلام علوی گفت: انصاف در انتقاد این نیست که فشار‌هایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده است نتیجه سوء مدیریت دولت بدانیم.

وی افزود: مردم اگر فشار‌ها را نتیجه تحریم و توطئه دشمن بدانند در مقابل آن مقاومت می‌کنند، اما اگر نتیجه ناکارآمدی دولت بدانند تحملشان پایین می‌آید.

وزیر اطلاعات گفت: مخالفت‌ها نباید به دشمنی‌ها با یکدیگر منجر شود؛ ما سربازان یک فرمانده و فرزندان یک خانواده هستیم، سربازان یک جبهه که به سمت هم تیراندازی نمی‌کنند بلکه باید به سمت دشمن هدف گیری کنند.

حجت الاسلام علوی افزود: تعطیل شدن بسیاری از واحد‌های تولیدی به این دلیل است که مواد اولیه آن‌ها فقط از خارج کشور وارد می‌شد، اما جلوگیری از تعطیل شدن بسیاری از واحد‌ها به وسیله دولت را نباید نادیده گرفت.

وی گفت: توانمندی‌های داخلی کم نیست و می‌توانیم نیاز‌های خود را رفع کنیم، اما این توانمندی‌ها باید مدیریت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی درباره تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه نیز، گفت: حکومت خودخوانده داعش متلاشی شد، اما حمایت‌ها از جریان‌های تروریستی پایان نیافته است و تجهیز آن‌ها متوقف نشده است.

وی افزود: آن‌ها در این مدت تلاش‌های بسیاری انجام دادند، اما صد‌ها تیم تروریستی به وسیله وزارت اطلاعات کشف شده و زیر ذره بین رفته است و سرکرده‌های آن‌ها ضربه خورده و به هلاکت رسیده اند.

وزیر اطلاعات گفت: این که در دو سال اخیر اتفاقی نیفتاده است تصادفی نیست و تلاش شده با راهبرد‌های جدید وزارت اطلاعات به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که مردم کمتر متوجه شده اند.

حجت الاسلام علوی افزود: اگر این برخورد‌ها نبود اکنون ناامنی‌های بسیار زیادی در کشور وجود داشت. مردم نقش وزارت اطلاعات را درک می‌کنند و این وزارت در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده؛ از محبوب‌ترین دستگاه‌های کشور در بین مردم است.

وی با بیان این که وزارت از هجمه‌های خودی‌ها در امان نبوده است، افزود: در مصاحبه تلویزیونی گفتم بیشترین هجمه به دولت و وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است، اما برخی گفتند فلانی گفته بیشترین انتقادات به وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است و با خودی‌ها چکار کرده اید که این قدر انتقاد کرده اند.

وی گفت: من کی گفتم انتقاد! ما از انتقاد استقبال می‌کنیم، اما از ما انتقاد نشد بلکه به وزارت هجمه شده است؛ و این که در وزارت چیزی نبوده و به آن نسبت داده اند و تخریب وزارت را آغاز کرده اند.

وزیر اطلاعات افزود: دو ساعت پس از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند علیه وزارت شعار دادن بدون این که بدانند وزارت اطلاعات در این مسأله چه نقشی داشته است، اما دو روز بعد به دلیل این که وزارت گفت دو ماه پیش از ترور اعلام کرده است در این نقاط دشمن کار جمع آوری اطلاعات انجام می‌دهد و پنج روز پیش از ترور نیز گفته بود دشمن برنامه ترور شهید فخری زاده را در این نقطه دارد، شعار‌ها متوقف شد.

حجت الاسلام علوی گفت: وزارت اطلاعات فقط زمان ترور شهید فخری زاده را نمی‌دانست و با توجه به این که این شهید جزو نیرو‌های مسلح بود و فردی که تدارکات اولیه ترور را تهیه کرده نیز جزء نیرو‌های مسلح بودو ما نمی‌توانیم در حوزه نیر‌های مسلح کار اطلاعاتی انجام دهیم؛ از آن‌ها خواستیم فردی را معرفی کنند تا روی قضیه کار کنیم.

وی افزود: متأسفانه پیش از این که نیرو‌های مسلح نماینده‌ای معرفی کنند، شهید فخری زاده ترور شد.

حجت الاسلام علوی گفت: در انتقاد باید عملکرد یک دستگاه سنجیده شود و آنجایی که اشکال وجود دارد انتقاد شود، اما بدون این که عملکرد وزارت اطلاعات را بسنجند، حملات به این وزارتخانه را آغاز کردند.

وی افزود: در یک مصاحبه گفتم با یازهرا آغاز کردیم، اما بسیار ما را مسخره کردند و کسانی این کار را انجام دادند که هیئتی هستند و ادعای توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند. آن‌ها گفتند فلانی گفته است من کار اطلاعاتی بلد نیستم و آقای روحانی گفته است مادرت حضرت زهراست و از او بخواه و فلانی هم وزارت را قبول کرده است.

وزیر اطلاعات گفت: این حرف تحریف شده است، زیرا آقای روحانی با شناخت از سوابق و مبارزات پیش از انقلاب اسلامی من، این پیشنهاد را داد.

حجت الاسلام علوی افزود: من چهار دوره عضو کمیسیون‌هایی بودم که با ادغام آنها؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که ازجمله آنها؛ کمیسیون تدوین قانون وزارت اطلاعات بود.

وی گفت: دو سال در وزارت دفاع مشغول بودم و از بیشتر صنایع دفاعی بازدید کردم که تنه به تنه‌ی کار اطلاعاتی می‌زند و ۹ سال به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ رئیس عقیدتی- سیاسی ارتش بودم.

حجت الاسلام علوی افزود: زمانی که آقای روحانی پیشنهاد وزارت اطلاعات را به من داد به دلیل آن چه که میان علما مرسوم است که وقتی مسئولیتی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند با حالت شوق و شعف؛ چشم چشم نمی‌گویند و استنکاف می‌کنند پاسخ دادم، اما این سخنان را برداشتند و در سر طرف کوبیدند که فلانی کار امنیتی بلد نبوده، اما در عین حال حاضر شده است وزیر اطلاعات شود. من یک عمر کار امنیتی کردم، اما با دستگاه امنیتی مانند وزارت اطلاعات تا زمانی که درون آن نباشی نمی‌توان با آن آشنا شد.

وزیر اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات مانند وزارت کشور نیست که با چند بار رفت و آمد در آن؛ با کارش آشنا شوی. حرف من نشناختن وزارت اطلاعات بود که با یک ماه کار کردن در آن؛ شناخت به دست آوردم.

وی گفت: در جایی از خاطرات کودکی ام می‌گفتم که در شش- هفت سالگی نقاشی و عکاسی می‌کردم، اما مسخره کردند و گفتند وزیر نقاش. من افتخار می‌کنم در نوجوانی عکاسی، نقاشی و در تئاتر بازی و در زمان جوانی مبارزه می‌کردم. در زمانی که من نقاشی و عکاسی می‌کردم کسانی که مسخره می‌کنند تیله بازی می‌کردند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز با مدیریت من همه قبول دارند سطح کیفی وزارت اطلاعات بسیار بالا رفته است. مسئولانی که گزارش ها، تحلیل‌ها و پیش بینی‌های وزارت اطلاعات را دریافت می‌کنند؛ همه اتفاق نظر دارند که داده‌های این وزارت؛ ارتقای کیفی چشم گیری یافته است.

وی افزود: وزارت اطلاعات با عقلانیت و خرد جمعی اداره می‌شود، اما با مدیریت وزیر و برخی که با وزارت وقتی با وزیر دشمنی دارند و نمی‌توانند واقعیت‌ها را منکر شوند می‌گویند سیستم دارد کار خودش را انجام می‌دهد و به وزیر نقاش مربوط نیست. از آن‌ها باید پرسید چرا قبلاً سیستم با این کیفیت کار نمی‌کرد؟

علوی ادامه داد: در هفت سال گذشته آن قدر به وسیله وزارت اطلاعات کار‌هایی انجام شده که سابقه نداشته است و بسیاری از آن‌ها قابل گفتن نیست و درصد کمی از آن‌ها را می‌توانیم در رسانه مطرح کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: در این سال‌ها با تشویق وزیر، کارکنان وزارت اطلاعات در پی ارتقاء و تقویت توان علمی خود بوده اند و هزاران نفر لیسانس و فوق لیسانس گرفته اند و صد‌ها نفر نیز در مقطع دکترا تحصیل کرده اند که این ارتقای علمی اکنون در داده‌های وزارت اطلاعات خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام علوی افزود: در این دوره هزاران مسکن برای کارکنان وزارت اطلاعات ساخته و تحویل داده ایم در حالی که وزارت اطلاعات در گذشته در این زمینه کارنامه موفقی نداشت. در وزارت اطلاعات چیزی به نام مسکن سازمانی وجود نداشت، اما اکنون صد‌ها مسکن سازمانی در شهر‌های ناامن ساخته ایم و کارکنان خود را در آن‌ها مستقر کرده ایم تا نگران امنیت خانواده هایشان نباشند. در ردیف بودجه؛ وزارت اطلاعات برای مسکن سازمانی ردیف اختصاص داده ایم.

وی گفت: در دوره پیش از من؛ در مجموع برای وزارت اطلاعات؛ ۳۰۰ هزار مترمربع کار عمرانی شده بود که قابل تقدیر است، البته این کار در سال‌های پردرآمد کشور اتفاق افتاد که دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۱۲۰ دلار می‌فروختیم. در دوره خشکسالی، کم پولی و تحریم که بنده حضور داشتم در مجموع؛ دو میلیون مترمربع کار عمرانی کردیم.

حجت الاسلام علوی گفت: دانشکده کوچک وزارت اطلاعات را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و اکنون آن را به دانشگاهی با چند هزار دانشجو تبدیل کرده ایم. ساخت دانشگاه وزارت اطلاعات با ۲۰۰ هزار مترمربع از سال ۹۵ آغاز شد و امسال به بهره برداری می‌رسد.

حجت الاسلام علوی گفت: در دوره‌ای مسئولیت مقابله با ترور را در کشور به عهده گرفتیم که تروریست ها؛ هار شده و قدرت گرفته بودند و حکومت خودخوانده داشتند و دشمنان نیز از آن‌ها حمایت می‌کردند. ما صد‌ها تیم تروریستی را زیر ضربه بردیم و نفس آن‌ها را گرفتیم.

وزیر اطلاعات گفت: بخش فنی وزارت اطلاعات از ابتدای مسئولیت ما؛ رشد و توسعه یافته است و اکنون با قدرت فنی؛ کار اطلاعاتی و رصد را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام علوی با بیان این که یک پایه امنیت امروز کشور؛ رصد فنی وزارت اطلاعات است، گفت: با این کار آرامش به جامعه داده ایم و مردم به جای ترسیدن از وزارت اطلاعات، با شنیدن نام این وزارتخانه؛ احساس امنیت و آرامش می‌کنند، اما دشمن احساس ناآرامی و وحشت دارد. پیش از دوره ما؛ مراسم ۱۶ آذر در پنج- شش دانشگاه برگزار و به اغتشاشات خیابانی، شکسته شدن شیشه‌ها و آتش زدن اتوبوس‌ها تبدیل می‌شد، اما ما در این هفت سال ۱۶ آذر را به گونه‌ای مدیریت کرده ایم که هر سال حدود ۳۶۰ دانشگاه برنامه ۱۶ آذر را برگزار می‌کنند و در هیچ دانشگاهی به دلیل مدیریت اطلاعاتی و نه مدیریت پلیسی؛ اغتشاش ایجاد نشده است.

حجت الاسلام علوی گفت: با یک عملیات پیچیده اطلاعاتی، سرکرده انجمن پادشاهی که حسینیه شیراز را منفجر کرده بودند و سرکرده حرکت تجزیه طلب خوزستان را به ایران بازگرداندیم و این‌ها کار‌های کوچکی نیست و سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشور‌ها را دچار شگفتی کرده است.

وی افزود: صد‌ها مورد فساد اقتصادی را در زمینه‌های فرار مالیاتی، تصرف اراضی ملی، دلالی ارز، قاچاق و ارتشاء؛ زیر ضربه بردیم و از آلوده شدن فعالان اقتصادی به فساد جلوگیری کردیم تا خط تولید، مصون بماند. جاسوسان ۱۰- ۱۵ ساله را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کردیم و جاسوسی را ابزار بازی‌های سیاسی قرار ندادیم.

حجت الاسلام علوی افزود: بی خود به افراد برای این که از نظر سیاسی نتایجی بدست آوریم؛ اَنگ جاسوسی نزدیم.

وی گفت: با تجربیات خود؛ وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کنیم. فیلم‌های روباه، ماجرای نیمروز، سیانور، امکان مینا، روز صفر، شبی که ماه کامل شد و سریال‌های پازل، تعبیر وارونه یک رویا، سارق روح و خانه امن؛ محصول این رویکرد بود.

وی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان به صورت اتحادیه دست به دست هم داده اند و بر ضد ما فعال هستند، اما ما یک سرویس هستیم و هم پیمان جدی هم نداریم، البته سرویس دوست داریم و همکاری ما معمولی است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم، اما سرویس‌های اطلاعاتی دشمن؛ با انگیزه و خون خوارانه در مقابل ما قرار گرفته اند و همه تلاششان را برای وارد کردن آسیب به ما انجام می‌دهند.

وزیر اطلاعات افزود: آن‌ها همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند که این همکاری بین ما و سرویس‌های دیگر نیست.

حجت الاسلام علوی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان می‌خواهند سربازشان را از درون کشور انتخاب کنند و با روش‌های گوناگون به وسیله‌ی فضای مجازی، این کار را انجام می‌دهند، البته نه به عنوان سرویس اطلاعاتی بلکه افراد را قبلاً شناسایی می‌کنند که در پی چه چیزی هستند و با همان پوشش؛ سراغ آن‌ها می‌روند. در پوشش مؤسسه‌ی تحقیقاتی و مطالعاتی سراغ کسانی می‌روند که در پی مطالعه و تحقیق هستند و فعالان اقتصادی را با پوشش بنیاد اقتصادی و اهالی فرهنگ را با پوشش نهاد‌های فرهنگی جذب می‌کنند، بدون این که شخص متوجه شود در دام سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان قرار گرفته است. پس از مدتی که متوجه می‌شود در دام سرویس‌های اطلاعاتی است، ممکن است شرایط برای بیرون آمدنش فراهم نباشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در چهل و دو سال گذشته با پیروزی‌های پیاپی بر توطئه‌های دشمنان و طرح‌های ناامن ساز آن‌ها غلبه کرده است. در مقاطعی دشمنان دست به دست هم دادند و توان خود را برای مخدوش کردن امنیت ایران به کار گرفتند، اما با تلاش سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌هایی که در مؤلفه امنیت کشور اثرگذار هستند ناکام ماندند و توانستیم از این پیچ‌های پرخطر عبور کنیم.

حجت الاسلام علوی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در امنیت است، اما دشمنان همه توان خود را برای ناامن کردن آن به کار گرفته اند. امسال هم جشن پیروزی انقلاب و هم جشن پیروزی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داریم. آمریکا به مردم ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را تحمیل کرد که با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت؛ از آن تحریم‌ها پیروز و سربلند خارج شدیم و بانی تحریم‌ها نیز به فاضلاب تاریخ انداخته شد.

وی گفت: ملت ایران با اقتدار؛ راه امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند و در برابر تحریم‌ها با ملت‌ها و کشور‌های دیگر تفاوت دارد، زیرا نه تسلیم اراده دیگران می‌شود و نه اجازه تحمیل اراده را به کسی می‌دهد. ملت ایران ملتی است که برای آسایش؛ از عزت و کرامت خود صرف نظر نمی‌کند.

حجت الاسلام علوی گفت: آمریکا و اروپا باید به این واقعیت برسند که نمی‌توانند با این ملت با تحکم و زورگویی حرف بزنند. آن‌ها نمی‌توانند بگویند ایران باید به تعهدات برجامی خود عمل کند، اما خودشان به تعهدات عمل نمی‌کنند. تحریم‌های ضد انسانی ترامپ که لکه ننگی برای او بود و حتی دارو‌های بیماری‌های خاص را تحریم کرد، به دلیل ایستادگی ملت ایران؛ راه به جایی نبرد، اما این ایستادگی چیزی از زشتی تحریم‌های آن‌ها کم نمی‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: این که ایران دولتی دارد که با پختگی و عقلانیت و بدون شعار از زمین خوردن کشور در مقابل تحریم‌ها جلوگیری کرده است؛ از زشتی تحریم‌ها نمی‌کاهد.دولت در این شرایط کشور را اداره کرد و نگذاشت طرح‌های عمرانی تعطیل شود و طرح‌های بزرگ را به مرحله اجرا گذاشت. با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه ریزی دولت و جان فشانی کادر درمان به همراهی مردم موفق شدیم بیماری کرونا را مدیریت کنیم، اما این موفقیت از زشتی تحریم‌های دارو کم نمی‌کند.

وی گفت: ۴۲ سال پیش در لامرد فارس بودم و تحرکات انقلاب اسلامی را هدایت می‌کردیم و بسیاری از راهپیمایی‌ها و تحرکات قم را هدایت می‌کردیم. گروه کوچک شبه چریکی نیز داشتیم که با کلت و نارنجک دستی کار می‌کردیم و تعدادی را به لامرد فارس بردیم و آموزش تیراندازی با کلت دادیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها