آصفری: باید روابطمان رابا کشورهای منطقه گسترش دهیم

کد خبر: 1050092

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: دشمن مشترک ایران و روسیه، تروریسم است و ظرفیت‌های زیادی در این کشور وجود دارد و باید سطح روابط خود را با این کشور گسترش دهیم.

آصفری: باید روابطمان رابا کشورهای منطقه گسترش دهیم

خبرگزاری مهر: محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار با تأکید بر ضرورت تعمیق روابط کشورهای شرق آسیا اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را از هم پاشید و باعث شد که به دنیا بفهمانیم که بدون ارتباط با آمریکا، می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا تمام تلاش خود را کرد تا به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را منزوی کند، متذکر شد: آمریکایی‌ها جنگ تحمیلی را علیه کشورمان راه انداختند و گروه‌های تروریستی را به کشورمان فرستادند و از آنان حمایت کردند تا بتوانند ایران را ناامن کنند.

آصفری ادامه داد: همچنین اقدامات دیگر آمریکا مانند صدور قطعنامه‌های متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های اقتصادی و جلوگیری از توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگر، در راستای منزوی کردن کشورمان بوده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ایران باید به این موضوع توجه داشته باشند که باید ظرفیت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای مرکزی، خاورمیانه و شرق را با توجه به منابع ارزشمندی که در این کشورها وجود دارد، مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید سطح روابط خود را با کشورهای منطقه و همسایه ارتقا دهیم، گفت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه در زمینه تعمیق روابط با کشورهای همسایه است و ما باید دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای دوست افزایش دهیم.

آصفری تاکید کرد: آمریکایی‌ها تاکنون نتوانستند به اهداف خود در منزوی کردن ایران دست یابند و از این به بعد هم با تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه قطعاً نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و باز هم در مقابل ایران شکست می‌خورند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت ارتباط با کشورهای شرق، بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در چین وجود دارد و ایران می‌تواند مبادلات اقتصادی بسیار خوبی را با این کشور داشته باشد و گسترش ارتباط با آنان ضروری است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های روسیه، اظهار داشت: دشمن مشترک ایران و روسیه، تروریسم است و ما قرابت‌های زیادی با یکدیگر داریم. همچنین روسیه ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی دارد و به جهت اهمیت این موضوعات، باید سطح روابط خود را با این کشور گسترش دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها