روحانی: در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد

کد خبر: 1050266

رئیس جمهور در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در صد سال اخیر امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دو کودتا علیه ملت ایران راه انداختند گفت: از سال ۹۷ تاکنون نیز درحال جنگ اقتصادی هستیم و با کمک خدا پیروز خواهیم شد.

روحانی: در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به ملت دادیم در ۴ سال ونیم اول به خوبی عمل کردیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی ایران با رنگ و بوی جدیدی روزهای خود را آغاز کرده است. دورانی که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام آنطور که مورد نظر آن‌ها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاکشان را نشان دهند، البته به صورت دیگر و با شکل دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور در همین لحظات در جریان است.  

وی با اشاره به اینکه مردم به شکلی دیگر به خیابان‌ها آمدند، ادامه داد:از جهات دیگر هم آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با سال‌های قبل متفاوت است. امسال سال ۱۳۹۹ شمسی بود و انقلاب ما هم در سال ۱۳۹۹ هجری به پیروزی رسید. برگردیم و نگاهی به صد سال گذشته بیاندازیم.  چون در آستانه تحول قرن هستیم، سال آینده ۱۴۰۰ پایان قرن چهارم و در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجری شمسی هستیم.

رنج و مشکلات مردم بعد از جنگ جهانی اول

روحانی افزود: صد سال پیش در سال ۱۲۹۹ مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند و مشکلات، بهم ریختگی بود و از سوی دیگر قلدری به نام رضاخان در همان سال امور کشور را در دست گرفت.  

رئیس جمهور با اشاره به کودتای رضا شاه، گفت: سال ۱۲۹۹ با این شکل بسیار تاسف انگیز برای مردم ما و سلطه یک مستبد شروع شده بود اما امسال در حالی جشن می‌گیریم که ملت ما در سال ۱۳۹۹ در یک جنگ سه ساله اقتصادی در حال پیروزی است.

مردم شاهد کودتای رضاخانی در ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضاشاه در سال ۱۳۳۲ بودند

روحانی بیان داشت: در آن ۱۰۰ سال دو کودتا را مردم شاهد کودتای رضا خانی در ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا شاه در سال ۱۳۳۲ بودند.

وی بیان داشت: از سال ۹۷ تا به امروز سه سال در جنگ اقتصادی هستیم. پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است. همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند.

اگر از برجام خارج می‌شدیم پیروزی بزرگ و بدون مشکل برای ترامپ بود

رئیس جمهور بیان داشت: اگر ملت ایران در مقابل مستبد کاخ سفید نایستاده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و اگر پس از خروج ترامپ ما هم از برجام خارج می شدیم یعنی پیروزی بزرگ و بدون مشکل برای ترامپ.

وی تصریح کرد: اگر ما از برجام خارج می شدیم همه تحریم ها بازمی‌گشت؛ آنکس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود و آنکس که به ظاهر ترامپ را سرنگون کرد مردم آمریکا بود اما نقش ملت و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد بدون تردید تاثیرگذار بود. در این سه سال ترامپ سه بار نمد مال شد. شکست آمریکا و انزوای آمریکا در سازمان ملل درتاریخ جهان بی نظیر بود.

رئیس جمهور بیان داشت: ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به ملت دادیم در ۴ سال ونیم اول به خوبی عمل کردیم. من دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا ۹۹ و شش ماهه دولت که دوران بازآفرینی است.

روحانی: مذاکره ارث پیامبر است؛ به آن افتخار می‌کنم

وی با اشاره به آمارهای دولت تدبیر و امید، گفت: من به مردم می‌گویم هر کجا که همه با هم بودیم و در کنار هم تلاش کردیم خداوند هم پیروزی را نصیب ما ساخت. ما در آن شرایطی که دولت را آغاز کردیم نه با مذاکره که البته من به مذاکرات هم آن افتخار می‌کنم، مذاکره چیز منفی نیست، مذاکره جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن دنیای امروز است و من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره جزوی از حکمرانی دنیای مدرن و ارث پیامبر است.

رئیس جمهور گفت: خصوصی سازسی از افتخار دولت است. ما به همه شرکت‌های دولتی گفته‌ایم که دست از بنگاه داری بردارید و سهام خود را بفروشید. ما قبل از مذاکره در پی مبارزه با فساد بودیم . تنها در این دولت بود که موسسات غیر مجاز را منحل کرد. هم بهای حیثیتی و آبرویی که همچنان بعضی از آن می‌نالند و هم ۳۰ هزار میلیارد که از بانک مرکزی استقراض کردیم که بدهی مردم را بدهیم.

روحانی تصریح کرد: دیروز در افتتاح معمول هفتگیم، پنجاهمین سد را در این دولت افتتاح کردیم. تا پایان این دولت ۲۰۱ سد مخزنی ملی فعال خواهد بود. آنهایی که می‌پرسند ما چرا به دولت رای دادیم و رای ما چه تاثیری بود؛ اساس کار انتخاب است هر کجا مردم انتخاب خوب داشتند ثمره آن را در سال‌های بعد دیدیند. اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آنهایی که می‌پرسند دولت چه کرده است؟، گفت: دولت آب آشامیدنی را برای روستائیان ده برابر کرده است . دولت هر سال ۲.۵ هزار مگاوات به برق کشور افزوده است. ۸ هزار گلخانه با افتتاحات این هفته به ۱۵ هزار هکتار رسید.

در این دوران ۴ سال و نیم شاهد یک انقلاب در بخش سلامت بودیم

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم در کنار منتخبان خود ایستادند ما به نقطه مثبت در زندگی اجتماعی خود خواهیم رسید. در این دوران ۴ سال و نیم شاهد یک انقلاب در بخش سلامت بودیم. در بخش سلامت و محیط زیست از حرکت مثبت به انقلاب رسیدیم . ما در ارتباطات شاهد یک انقلاب بودیم. امروز جوانان ما با پهنای باندی که ما بوجود آوردیم می‌توانند در شغل‌های مختلف فعالیت کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: من از همه رسانه ها می‌خواهم به تاریخ و مردم واقعیت‌ها را بگویند. در این یکسال آخر فشارهای بی سابقه و مضاعف بر روی دوش مردم قرار گرفت در کنار تحریم سخت و جنگ اقتصادی، پارسال در همین روزهای انتهایی ماه بهمن با یک ویروس پاندومی عالم‌گیرمواجه شدیم.

وی تاکید کرد: مردم بدانند در ماه‌های اولیه کرونا صادرات نفت بخاطر بسته شدن مرزها تقریبا متوقف شد. صادرات نفتی کم بود و کمتر شد. هیچگاه مردم برای مواد غذایی صف نبستند و برای مواد بهداشتی صف نبستند. هیچ بیماری برای تخت بیمارستانی جلوی بیمارستان نایستاد. تحریم، کرونا، فشارهای رسا‌نه‌ای و تهدید جنگ؛ ۴ مشکلی بود که مردم در آن موفق بودند.

روحانی گفت: اگر مذاکره‌ای می شود برای مصالح ملی است و کسی فکر دیگری نکند. دوران جنگ اقتصادی تمام شد. من بخاطر مقاومت مردم سر فرود می‌آورم. سه سال است که می‌خواهند ترامپ را تطهیر کنند و توطئه ترامپ را ناکارآمدی دولت نام ببرند و چگونه در جهان رسوا شدند.

امام به ما یاد داد پای صندوق برویم

وی اضافه کرد: این دولت با همه توان در تلاش است یک انتخاب شکوهمند را در خرداد سال آینده شاهد باشیم. امام به ما یاد داد پای صندوق برویم. امام تاسیس‌گر بود و ادامه دهنده آن هم مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری در همه انتخاب‌ها تاکید کرد که انتخاب منتخب بسیار مهم است اما «اَهم»، مشارکت مردم است. عین این کلمات را در چند روز پیش که خدمتشان بودم تَکرار کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: در عین حال در این ما‌ه‌های پایانی طرح‌هایی به افتتاح می‌رسد که در کشور ما بی نظیر است. در ماه‌های آینده احیای دریاچه ارومیه به بهره‌برداری خواهد رسید. استراتژیک‌ ترین طرح انرژی ایران در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

روحانی خاطر نشان کرد: من همچنان در این ایام جشن ملی که اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌های نتوانستیم آنچنان که شایسته ملت ایران بوده  از مردم ایران طلب عفو می‌کنم. انقلابی‌گریمان را باید به روز کنیم. تردیدی ندارم سال‌های پیش رو سال‌های بهتری برای مردم ایران خواهد بود.

انقلاب ما را در مسیر صحیح پیروزی قرار داده است

رئیس جمهور تاکید کرد: نفت ما در همان مقداری است که انقلاب شروع شد یعنی هر چه مصرف کردیم کشف کردیم. انقلاب ما را در مسیر صحیح پیروزی قرار داده است. امام در سایه سرمایه اجتماعی و معنوی انقلاب را پیروز کرد. تمام طراحی دشمنان این است که مردم را از دولت جدا کنند. امام در سایه سرمایه معنوی، ما را به پیروزی رساند ما امروز از لحاظ اقتصادی، دفاعی توانمدیم. بزرگترین قدرت پدافندی در این کشور در این دولت ایجاد شد.

روحانی تصریح کرد: همه این قدرت‌ها باید در برابر سرمایه اجتماعی و معنوی باشد. ما همچنان که دیروز اشاره کردم آماده‌این تعهدات برجام را بخوبی انجام دهیم، آنروزی که ۵+۱ به تعهدات خود بازگردد.

ادامه دارد . . .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها