بازتاب راهپیمایی متفاوت امسال در روزنامه‌ها/ توضیح شریعتمداری درباره حرف‌هایش پیرامون سفر قالیباف

کد خبر: 1050410

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

بازتاب راهپیمایی متفاوت امسال در روزنامه‌ها/ توضیح شریعتمداری درباره حرف‌هایش پیرامون سفر قالیباف

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«وطن امروز » جشن سالگرد انقلاب که با توجه به شرایط کرونایی با حضور موتورسیکلت و خودرو برگزار شد را با عنوان «پا به رکاب» در صفحه نخست خود انعکاس داده است.

این روزنامه در گزارش دیگری نیز به آغاز واکسیناسیون در کشور پرداخته و نوشته است: «واکسیناسیون کرونا در کشور با تزریق واکسن روسی اسپوتنیک به پسر وزیر بهداشت آغاز شد.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نیز با تیتر «رینگ خون» اولین جلسه محاکمه ترامپ در سنا را مورد توجه قرار داده و نوشته است: « نخستین جلسه استیضاح دوم ترامپ در سنای آمریکا در شرایطی برگزار شد که دموکرات‌ها در نخستین قدم توانستند با جلب نظر 6 سناتور جمهوری‌خواه و رای قاطع اکثریت سناتورهای دموکرات، با 56 رای، قانونی بودن استیضاح ترامپ در سنا را تصویب کنند. هر چند به نظر نمی‌رسد استیضاح ترامپ واجد 67 رای لازم شود اما به طور قطع این استیضاح فصل جدیدی از تنش و تحولات را درون جامعه آمریکا و بین مقامات سیاسی باز خواهد کرد.»

وطن امروز 23 بهمن

«کیهان» 22 بهمن امسال را «متفاوت، باشکوه و تماشایی» توصیف کرده و با تیتر «مردم باز هم حماسه آفریدند» نوشته است: «ملت مبارز و انقلابی ایران دیروز در چهل و دومین فجر انقلاب در سراسر کشور به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های قبل و سوار بر خودروها و موتورها به خیابان ریختند و نشان دادند در شرایط ویژه کرونا هم حماسه‌آفرین و پا در رکاب انقلابند.»

حسین شریعتمداری نیز در یادداشت امروز خود با تیتر «اهل کدام مرزند این رومیان زنگی؟!» به سفر قالیباف به مسکو و انتقاداتی که اصلاح‌طلبان بیان کردند، پرداخته و با اشاره به رویکرد غرب‌گرایانه آنان نوشته است: « جای این سوال است که آیا از این جماعت می‌توان انتظار داشت از سفر قالیباف به روسیه عصبانی نباشند؟! چرا که یکی از اهداف اصلی و اعلام شده این سفر گسترش روابط تجاری ایران و روسیه است که مدعیان اصلاحات نه فقط از آن اجتناب داشته‌اند بلکه طی ۷ سال گذشته برای تخریب این روابط که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا داشته باشد، تلاش فراوانی نیز کرده‌اند. و این در حالی است که وقتی کشور با تحریم رو‌به‌رو می‌شود باید تمامی تلاش خود را صرف یافتن راه‌هایی برای خنثی کردن تحریم‌ها کند ولی هرگاه اقدامی و یا تصمیمی ‌برای گشودن این پنجره‌ها صورت پذیرفته است، طیف غربزده مورد‌ اشاره با بهره‌گیری از اهرم‌هایی از نظام که در اختیار داشته‌اند در این راه سنگ‌اندازی کرده‌اند؟ و به این سوال منطقی پاسخ نداده‌اند که چرا از روابط تجاری با هر کشوری غیر از آمریکا و اروپا وحشت دارند؟! و چرا دنیای آنها در آمریکا و اروپا خلاصه می‌شود؟! وقتی با عراق روابط تجاری برقرار کردیم، نق زدند! فروش بنزین به ونزوئلا را زیر سوال بردند، رابطه تجاری با چین را به سخره گرفتند! و... بالاخره معلوم نکردند که «اهل کدام مرزند این رومیان زنگی»؟!»

کیهان 23 بهمن

«شرق» روحانی و طلب عفو کردنش به خاطر کارهای صورت نگرفته را عکس یک کرده است. همچنین گزارشی دارد درباره ادعای شبکه کانادایی که گفته بود صدای ضبط شده‌ای از ظریف یافته که در آن به گفته می‌شود چند نیروی نفوذه به صورت عامدانه هواپیمای اوکراینی را مورد شلیک قرار داده‌اند. در این گزارش آمده است: «سی‌بی‌سی مدعی است این صدا از‌ جمله اسنادی است که از سوی دولت و نهادهای امنیتی کانادا در پرونده هواپیمای اوکراینی در حال بررسی است و به دست این رسانه رسیده است. مشاور نخست‌وزیر کانادا از اظهارنظر درباره این فایل صوتی خودداری کرده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این گزارش را رد کرده است.  به ادعای این گزارش محمدجواد ظریف در این جلسه می‌گوید هزار احتمال برای توضیح علت ساقط‌کردن این هواپیما وجود دارد؛ شامل حمله‌ای عمدی در نتیجه کار دو یا سه نفر نفوذی. این اشاره‌ها در حالی است که ظریف در سالگرد این فاجعه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد حادثه نوشت: «من از ‌جمله مسئولانی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام عمومی، مانند سایر مردم، صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می‌شنیدم و با وجود پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد؛ اما به محض اطلاع از ماوقع در بعدازظهر جمعه ۲۰ دی ۹۸ به سهم خود تأکید نمودم که باید با شرمندگی تمام عین ماوقع را با مردم و جهانیان صادقانه در میان گذاشت». او همچنین اضافه می‌کند که بابت این حادثه هنوز شرمسار است. »

شرق 23 بهمن

«اعتماد» همه نیم‌تای بالا در صفحه یک خود را به عکسی از مراسم دیروز در میدان آزادی که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، اختصاص داده است. آنچه بیش از همه مورد توجه این روزنامه اصلاح‌طلب قرار گرفته «تقدیر از مقاومت مردم» از سوی مسئولان بود و این جمله روحانی که گفت: « بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب برقراری جمهوریت کنار اسلامیت بود»

اعتماد 23 بهمن

«آفتاب یزد» راهپیمایی متفاوت امسال در سالگرد پیروزی انقلاب را عکس و عفو طلبی روحانی را تیتر یک کرده است. همچنین با اشاره به اظهارات شریعتمداری درباره سفر قالیباف، رئیس مجلس را اصولگرایی خوانده که اصولگرایان او را دوست ندارند! این درحالی است که همین امروز حسین شریعتمداری در یادداشت خود در کیهان توضیح داده است: «برخی از مدعیان اصلاحات که عقربه قطب‌نمای آنها روی آمریکا قفل شده است و از سفر قالیباف به روسیه با این تلقی که این سفر می‌تواند مقدمه‌ای برای خنثی کردن تحریم‌ها باشد به وحشت افتاده‌اند، سخن اینجانب در برنامه دوشنبه‌شب جهان‌آرا (شبکه افق) را به‌گونه‌ای ناشیانه تحریف کرده و با پشتیبانی رسانه‌های بیگانه تلاش کرده‌اند از آبی که خود گل‌آلود کرده‌اند ماهی مطلوب آمریکا را صید کنند. در برنامه جهان‌آرا، مجری محترم نظر اینجانب را درباره سفر آقای قالیباف و شایعاتی که در اطراف آن ساخته بودند سوال کرد و از آنجا که درباره پیام رهبر معظم انقلاب و عدم ملاقات آقای قالیباف با پوتین دو نکته انحرافی مطرح شده بود، ضمن تأکید چندباره بر اهمیت پیام حضرت آقا، درباره عدم ملاقات آقای قالیباف با پوتین اظهار داشتم که «موضوع سفر آقای قالیباف انتقال پیام نبود که ملاقات ایشان با پوتین ضروری باشد و مقایسه این سفر با سفر آقای دکتر ولایتی و ملاقات وی با پوتین متفاوت است و کسانی که این دو را باهم مقایسه می‌کنند در اشتباه هستند.»

آفتاب یزد 23 بهمن

«آرمان ملی» افتخار روحانی به مذاکره را قابل توجه‌ترین اظهارات روحانی در مراسم 22 بهمن تشخیص داده و ضمن تیتر یک کردن آن نوشته است: «حسن روحانی صبح دیروز در سخنرانی خود به مناسبت 22بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی‌که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با طلب عفو از مردم ایران اظهار کرد: به مردم می‌گویم که اگر توطئه خارجی‌ها، صهیونیست‌ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم».

این روزنامه اصلاح‌طلب در تیتر یک خود نیز اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری را تحت عنوان «ناگفته‌های علوی علنی شد» مورد توجه قرار داده است.

آرمان ملی 23 بهمن

«ایران» نیز مثل همه روزنامه‌های امروز راهپیمایی متفاوت امسال را عکس یک و اظهارات روحانی در سخنرانی ویدئو کنفرانسی را تیتر یک کرده است. همچین اهم اظهارات رئیس جمهور را جدا کرده و آورده است: «■همه ما باید به فکر مشارکت حداکثری باشیم و باز هم شاهد مشارکت 73درصدی و بالاتر در انتخابات پیش رو باشیم ■این دولت با انحلال مؤسسات اعتباری غیرمجاز بهای سنگینی پرداخت کرد ■ تحریم، کرونا، فشار رسانه‌ای و جنگ روانی و تهدیدهای نظامی، در یک سال گذشته ما را تهدید کرد اما ملت ما مقاوم ایستاد ■ تا آغاز این دولت فقط 14هزار روستای کشور دارای گاز و لوله‌کشی گاز بودند و امروز 32هزار، یعنی بیش از دو برابر ■ کل سدها در کشور موقع پیروزی انقلاب 19 سد بوده و دیروز سدهای کشور به 194 سد رسید ■ قبل از سال 92، کمتر از یک میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کردند و امروز حدود 9 میلیون نفر ■بسیار امیدوارم که در پایان دولت من، کرونا به طور کامل مهار شده باشد».

این روزنامه دولتی همچنین آغاز واکسیناسیون را با تیتر «شیوع امید با شروع واکسیناسیون» پوشش داده است. 

ایران 23 بهمن

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها