اقبال شاکری: اصولگرایان روی یک نامزد قطعا اجماع می‌کنند

کد خبر: 1050743

یک نماینده مجلس گفت: نگاهی به ادوار گذشته نشان می‌دهد که تا آخرین ساعت ثبت نام‌ها مشخص نمی‌شود چه کسی قصد کاندیداتوری در انتخابات دارد و چه کسی قطعا نمی‌آید، معتقدم هر زمانی قطعا مشخص شود کدام عزیزان می‌آیند، اجماع پشت سر یک کاندیدا باید رخ دهد.

اقبال شاکری:  اصولگرایان روی یک نامزد قطعا اجماع می‌کنند

نامه نیوز: نماینده مردم تهران، مجلس را قوه ناظر بر دولت و رئیس جمهور خواند و یادآور شد: این قدرت باید برای مجلس حفظ شود. البته بیرون مجلس برخی نمایندگان در تشکل‌های مختلفی عضو هستند، فعالیت آنها در آن حوزه اشکالی ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری از اسفند ماه وارد فاز جدیدی می شود، بر همین اساس گروه‌های سیاسی به طور فشرده مشغول رایزنی و لابی‌گری هستند. در این میان خبر رسیده که جبهه پایداری به نفع سیدابراهیم رئیسی در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان اصولگرا است که واکنش‌هایی را در پی داشته است.

اقبال شاکری درباره موقعیت قالیباف، رئیسی و سعید جلیلی در اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: قطعا جبهه نیروهای انقلاب به اجماع می رسند و یک نفر را با یک رأی حداکثری برمی‌گزینند، سایر ظرفیت‌ها نیز با هم افزایی از نامزد منتخب جبهه انقلاب حمایت خواهند کرد.

وی درباره عدم کاندیداتوری قالیباف در صورت نامزدی سیدابراهیم رئیسی افزود: اگر بخواهیم روی یک نامزد اجماع کنیم باید از تفرق آرا بپرهیزیم. قطعا همه شخصیت‌ها و ظرفیت‌های جریان انقلابی در نهایت پشت سر یک کاندیدا خواهند آمد. حالا تفاوتی نمی کند آن نامزد آقای رئیسی باشد یا قالیباف یا هر شخصیت دیگری.

عضو جمعیت پیشرفت و عدالت درباره زمان به اجماع رسیدن اصولگرایان و نیروهای انقلابی تأکید کرد: نگاهی به ادوار گذشته نشان می دهد که تا آخرین ساعت ثبت نام‌ها مشخص نمی شود چه کسی قصد کاندیداتوری در انتخابات دارد و چه کسی قطعا نمی آید، معتقدم هر زمانی قطعا مشخص شود کدام عزیزان می آیند، اجماع پشت سر یک کاندیدا باید رخ دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره تلاش جبهه پایداری برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان در حمایت از نامزدی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: مجلس شأن نظارتی بر حوزه اجرایی دارد بنابراین باید برتر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید عمل کند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی افزود: البته شخص نمایندگان به دور از هویت جمعی مجلس امکان دارد زحماتی بکشند و به برخی کاندیداها ابراز تمایل کنند این اشکالی ندارد اما نگاه مجلس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری باید فراتر از کاندیدای باشد و در حوزه حمایت و دعوت از مصادیق ورود نکند.

شاکری، مجلس را قوه ناظر بر دولت و رئیس جمهور خواند و یادآور شد: این قدرت باید برای مجلس حفظ شود. البته بیرون مجلس برخی نمایندگان در تشکل‌های مختلفی عضو هستند، فعالیت آنها در آن حوزه اشکالی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها