طرح سوال ۱۱ نماینده مجلس از وزیر نیرو کلید خورد

کد خبر: 1051456

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح سوال ۱۱ نماینده مجلس از وزیر نیرو در جلسه کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: بعضی نمایندگان برای حل مشکلات مردم به وزارت خانه نیرو وقت دادند و بعضی دیگر سوال خود را به صحن علنی ارجاع خواهند داد.

طرح سوال ۱۱ نماینده مجلس از وزیر نیرو کلید خورد

ایسنا: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح سوال ۱۱ نماینده مجلس از وزیر نیرو در جلسه کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: بعضی نمایندگان برای حل مشکلات مردم به وزارت خانه نیرو وقت دادند و بعضی دیگر سوال خود را به صحن علنی ارجاع خواهند داد.

معین الدین سعیدی در مورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی امروز دو موضع را بررسی کرد. اول، جلسه با اعضای نظام صنفی کشاورزی و دوم، طرح سوال از وزیر نیرو.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نظام صنفی یک نهاد جامع متشکل از گروه های مختلف حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است. این افراد در جلسه امروز مشکلات عمده جامعه کشاورزی را مطرح کردند. در جلسه امروز حضور نمایندگان این عزیزان در جلسات کمیسیون کشاورزی مصوب شد.

سعیدی در مورد طرح سوال از وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو و معاونینش در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی حضور داشتند و به سوالات ۱۱ نماینده مجلس پاسخ دادند. محور کلی سوالات چالش حوزه آب بود. یک نماینده سوالی در مورد مشکلات آب کشاورزی دشت خوزستان مطرح کرد. بنده هم سوالی در خصوص اجرای تکالیف قانون برنامه ششم توسعه در زمینه آب شیرین کن‌ها و مشکلات آب شرب جنوب کشور ارائه کردم. نمایندگان دیگری بودند که سوالات مرتبط با وزارت خانه مذکور پرسیدند.

وی در مورد نتیجه طرح سوال از وزیر نیرو گفت: بعضی نمایندگان برای حل مشکلات مردم به وزارت خانه نیرو وقت دادند و بعضی از نمایندگان که از پاسخ های مقام های مسئول قانع نشدند، سوالات خود را به صحن علنی مجلس ارجاع خواهند داد.

بررسی شکایات در کمیسیون قضایی مجلس

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون با توجه به  شکایت حسینعلی حاجی دلیگانی در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس پرداختیم، این شکایت به دنبال نقض اصل ۷۷ قانون اساسی درخصوص تصویب همه مقاوله‌نامه‌ها در مجلس در مورد سند ۲۰۳۰ مطرح شده بود.

وی افزود: پس از ارائه توضیحات معاون پارلمانی رییس جمهور اعضای کمیسیون از پاسخ وی قانع نشدند. همچنین سوالاتی در خصوص علت تخصیص بودجه به سند ۲۰۳۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و عدم معرفی وزرای پیشنهادی برای تعدادی از وزارتخانه‌ها در سقف زمانی سه ماهه مطرح شد، معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که در این خصوص اشتباه صورت گرفته و آقای حاجی دلیگانی نیز از توضیحات وی قانع شد.

وی اضافه کرد: در ادامه نشست مقرر شد طرح اعتبار اسناد قضایی برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارسال شود.

تقدیر کمیسیون آموزش از اعضای تیم ملی المپیاد دانش آموزی زیست شناسی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت که در جلسه امروز کمیسیون از اعضای تیم ملی المپیاد دانش آموزی زیست شناسی تقدیر شد.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در ابتدای جلسه از اعضای تیم ملی المپیاد دانش آموزی زیست شناسی تقدیر شد و بعد از آن اعضای تیم ملی المپیاد دانش آموزی به بیان نقطه نظرات خود و کمبودهای موجود پرداختند، تعدادی از نمایندگان نیز بر ضرورت حمایت و پرورش این استعدادها تأکید کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه به تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها (سمت) با حضور مسئولان آن سازمان پرداخته شد که نمایندگان انتقاداتی نسبت به عملکرد این سازمان داشتند در نهایت پاسخ‌های مسئولان سمت قانع کننده تشخیص داده نشد.

فلاحی در پایان گفت که گزارش واصله در بعد نظارتی از عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش، عمرانی، چاپ کاغذ، عزل و نصب‌ها و موارد دیگری نیز مطرح شد که مقرر شد موارد مطروحه در جلسات بعدی کمیسیون مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها