شورای عالی اصلاحات «غیردموکراتیک» بود؛ «ناسا» آمد!

کد خبر: 1051540
شورای عالی اصلاحات «غیردموکراتیک» بود؛ «ناسا» آمد!

روزنامه سازندگی در مطلبی نوشت:«ایده تاسیس نهاد اجماع‌ساز از ابتدای سال جاری در شرایطی شکل گرفت که شورای عالی اصلاحات در وضعیت خاصی بود؛ نه فعال بود و نه منحل، محمدرضا عارف که این روزها مدعی شده است که از این شورا استعفا نداده است،نه می‌توانست و نه می‌خواست که شورا را فعال کند و نه دل از جایگاه ریاست شورای عالی اصلاحات به عنوان نهاد اصلی و اتاق فکر جریان اصلاحات جدا می‌کرد».

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«تجربه تشکیل شورای عالی اصلاحات بر مبنای فرآیندهای غیردموکراتیک و عملکرد این شورا به خصوص در انتخابات مجلس یازدهم در کنار کارنامه مدیریتی و کنار نرفتن عارف از ریاست این نهاد وقتی با ایرادات وزارت کشور براساس قانون جدید به فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همراه شد، دیگر برای اکثریت اصلاح‌طلبان روشن بود که باید دست به کار تاسیس نهاد جدید شد».

این روزنامه مدعی اصلاحات، تاکید کرده که تجربه تشکیل شورای عالی اصلاحات بر مبنای فرآیندهای غیردموکراتیک بوده است. این در حالی است که شورای عالی اصلاحات در انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس دهم و شورای شهر پنجم، با «تَکرار»‌های رئیس‌دولت اصلاحات، مردم را به رای دادن به لیست امید و همچنین رای دادن به روحانی تشویق کرد.

 تشکیلات جدید مدعیان اصلاحات تحت عنوان «ناسا» به جای آنکه به ادعای فعالین این طیف، عاملی برای وحدت مدعیان اصلاحات باشد، گویا به یک تشکیلات تفرقه‌انگیز میان این طیف بدل شده است.

مدعیان اصلاحات که از ریزش شدید پایگاه اجتماعی رنج می‌برند، به جای پاسخگویی به مردم در زنگ حساب، مشغول انشاءخوانی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها