در گفتگو با فردا مطرح شد؛

کوچکی‌نژاد: کارگزاران و اعتدالیون دنبال نامزدی لاریجانی هستند/ لاریجانی بدش نمی‌آید مثل روحانی از هر دو جناح رأی بگیرد

کد خبر: 1052205

این فعال اصولگرا گفت: کارگزاران دنبال همان ائتلاف سال 92 و 96 هستند. البته اصلاح طلبان تندرو این تفکر کارگزاران را نقد می کنند و می گویند ما کاندیدای اجاره ای نمی خواهیم اما حزب کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه خودشان در جناح اصلاحات مستأجرند و طبیعی است که چنین رویکردی را در انتخابات دنبال کنند.

کوچکی‌نژاد: کارگزاران و اعتدالیون دنبال نامزدی لاریجانی هستند/ لاریجانی بدش نمی‌آید مثل روحانی از هر دو جناح رأی بگیرد

گروه سیاسی فردا: از اردوگاه اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 یک صدا شنیده نمی شود. گرچه طیفی از نیروهای این جریان بر فرضیه احیای ائتلاف 92 و 96 خط قرمز می کشند اما کارگزاران خیلی ظریف و هوشمندانه در حال فراهم آوردن بسترهای لازم جهت احیای این ائتلاف است.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره چرایی تلاش کارگزاران برای تکرار ائتلاف انتخابات سال های 92 و 96 در سال 1400 گفت: رقابت سیاسی پیش رو دوقطبی ارزیابی می شود. طیف تندرو جریان اصلاحات مانند نیروهای حزب مشارکت دیگر در میدان نیستند و هم اکنون کارگزاران و اعتدالیون میدان دار جریان اصلاحات شدند.

وی افزود: کارگزاران و اعتدالیون تلاش می کند یک شخصیت متمایل به اصولگرایی مانند آقای لاریجانی را مجاب کنند تا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود تا بتوانند از سرمایه اجتماعی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب طلب برای او رأی جمع کنند کاری که برای آقای روحانی انجام دادند و انتخابات را برنده شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان موثر بودن تاکتیک انتخاباتی کارگزاران تأکید کرد: بستگی دارد چه کسی نامزد اصلی جریان اصولگرا می شود. اگر اصولگرایان یک نامزد حداکثری معرفی کنند که همه گرایش ها در حمایت از او اتفاق نظر داشته باشند، قطعا کارگزاران مجال مقابله ندارند و نمی توانند در مدت کوتاه مانده به انتخابات خود را منسجم و به هدفی که دارند دست پیدا کنند اما اگر غیر این اتفاق بیفتد امکان دارد آنها سریع خود را بازسازی کنند و با معرفی یک نامزد متمایل به جریان اصولگرایی رقابت جدی را رقم بزنند.

وی درباره نگاه علی لاریجانی به دیدگاه انتخاباتی کارگزاران ادامه داد: آقای لاریجانی بدش نمی آید که طوری در انتخابات ریاست جمهوری خود را مطرح کند که از هر دو جناح سیاسی کشور رأی بیاورد. معتقدم طیف هایی از اصولگرایان سنتی به آقای لاریجانی رأی می دهند بنابراین احتمالا او بتواند بخشی از آرای خود را از اصولگرایی و البته بخش وسیعتری از آرای خود را از جریان اصلاحات بگیرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس درباره انتقاد برخی اصلاح طلبان به دیدگاه «حمایت از نامزد اجاره ای» تأکید کرد: اگر صحبت های اخیر آقای مرعشی را مشاهده کنیم، او می گوید «ما کاندیدا داریم شاید اصلاح طلب نباشد». یعنی کارگزاران دنبال همان ائتلاف سال 92 و 96 هستند. البته اصلاح طلبان تندرو این تفکر کارگزاران را نقد می کنند و می گویند ما کاندیدای اجاره ای نمی خواهیم اما حزب کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه خودشان در جناح اصلاحات مستأجرند و طبیعی است که چنین رویکردی را در انتخابات دنبال کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها