اصلاح‌طلبان و نامزدهای بالقوه

کد خبر: 1052959

هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم، نام نامزدهایی که می‌توانند از سوی جبهه اصلاحات مطرح باشند، بیشتر به گوش می‌رسد.

اصلاح‌طلبان و نامزدهای بالقوه

گروه سیاست سایت فردا - فرصت چندانی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نیست و هر روز با اخبار انتخاباتی جدیدی همراه است. یکی کاندیدا می‌شود و دیگری منصرف. یکی به دعوت‌ها پاسخ مثبت داده و همچنان در فکر است.

تازه‌ترین اخبار انتخاباتی از جریان اصلاحات اما حکایت از آمادگی شماری از کاندیداها دارد. از محمدعلی افشانی که گزینه اعتماد ملی است و همین دیروز رونمایی شد تا صادق خرازی و مصطفی کواکبیان که پیش‌تر گفته بودند به نمایندگی از احزاب ندای ایرانیان و مردم سالاری به میدان خواهند آمد. 

عارف نیز همچنان خود را یک کاندیدای بالقوه دیده و اصرارها به ظریف و بلاتکلیفی لاریجانی نیز ادامه داد. ضمن اینکه کارگزاران هنوز معلوم نکرده از محسن هاشمی حمایت می‌کند یا گزینه‌ای دیگر.

همه این‌ها است که سبب شده روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» امروز در گزارشی از سه نامزده بالقوه جریان اصلاحات بنویسد. 

گزارش‌نویس شرق از یک سو به رونمایی اعتماد ملی از نامزد خود اشاره کرده و از سوی دیگر از عارف به عنوان یک نامزد جدی نام برده است. این گزارش اما در ادامه به احتمال کاندیداتوری ظریف اشاره دارد و با اشاره به اظهارات چندی قبل حسین مرعشی درباره امکان حمایت اصلاح‌طلبان از وی، همچنین بازتاب سخنان اخیر محمودصادقی و علی صوفی درباره ظریف مساله اصلاح بودن یا نبودن ظریف را به چالش می‌کشد.

گفتنی است که محمود صادقی برخلاف مرعشی که ظریف را اصلاح‌طلب دانسته بود، گفته بود: «دکتر ظریف، فعال سیاسی شناخته‌شده اصلاح‌طلب نیست و سابقه فعالیت تشکیلاتی اصلاح‌طلبی ندارد و خود او هم چنین ادعایی نکرده است. او یک دیپلمات برجسته است که دیدگاه‌هایش در خصوص تعامل با دنیا و به‌کارگیری دیپلماسی، همسو با اصلاح‌طلبان است، اما من از سایر دیدگاه‌های او در زمینه‌های سیاست داخلی، اقتصاد یا مسائل اجتماعی و فرهنگی اطلاعی ندارم و خود ظریف هم در این زمینه اظهارنظری نکرده است».

علی صوفی نیز در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» گفته بود: «آقای ظریف هیچ‌گاه از نظر تشکیلاتی اصلاح‌طلب نبوده و نیست.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها