مقتدایی: ما باید از بدعهدی غرب درس بگیریم

کد خبر: 1053336

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم.

مقتدایی: ما باید از بدعهدی غرب درس بگیریم

خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم.

عباس مقتدایی ، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری در حال رشد، پیشرو و از شتاب قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری برخوردار است.

وی بیان کرد: ایران، بالاترین رشد شتاب علمی را در میان همه کشورهای جهان دارد و در زمینه‌های متعددی چون عرصه دفاعی، تولید پهپاد، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی، بهداشت و سلامت، ساخت تجهیزات و تکنولوژی‌هایی پیشرفته و نظایر آن فعالیت دارد و طبیعی است که به دنبال استفاده حداکثری از انرژی پاک، کم هزینه و طولانی مدت باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن همین مسئله است که موضوعی را به عنوان یک نیاز آینده کشور مطرح فرمودند و ایران بر اساس برجام، حضور در NPT و معیارها و حقوق بین‌الملل حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز کشور پیرامون درصد غنی‌سازی را خود کشور تعیین می‌کند و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند یک سرخط اساسی برای پیشرفت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران است.

مقتدایی با اشاره به اینکه غربی‌ها بدعهدی کردند و ما از این موضوع باید درس بگیریم و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم، اظهار داشت: مجلس بر این مسئله مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و آماده همکاری کامل با دولت هستیم و لازم است که دولت از این فرصتی که مجلس با تصویب این قانون در اختیارش گذاشته است، نهایت استفاده را ببرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها