پایان جلسه شبانگاهی مجلس/جزئیات مصوبات

کد خبر: 1053962

شیفت سوم صحن علنی امروز که با موضوع بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۰ آغاز شده بود دقایقی قبل به پایان رسید.

پایان جلسه شبانگاهی مجلس/جزئیات مصوبات

 باشگاه خبرنگاران  جوان، با اعلام علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی، شیفت سوم صحن علنی امروز ساعت ۲۰:۴۷ به پایان رسید.

وی اعلام کرد که نشست بعدی نمایندگان ساعت ۷:۴۵ فردا خواهد بود.۰

عوارض مصرف برق صرف توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی می‌شود

مجلس مصوب کرد که عوارض مصرف برق به میزان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان صرف توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی شود.

عوارض مصرف برق صرف توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند (ج) تبصره 6 این ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10 /8 /1394 به میزان ده‌درصد (10%) مبلغ برق مصرفی در سقف سی و چهار هزار میلیارد (34.000.000.000.000) ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاههای کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

منابع حاصله به‌صورت کامل تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور و تا سقف نوزده هزار میلیارد (19.000.000.000.000) ریال به حساب سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و تکمیل نیروگاه بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان و بهروری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق و جابجایی تیرهای برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری های تجدید پذیر شود.

در ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور آمده است که دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه می شود.

تصمیم مجلس برای بررسی پرونده مودیان مالیات بر ارزش افزوده

مجلس شرایط بررسی پرونده مودیان مالیات بر ارزش افزوده در دوره های سنوات ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند (ب) تبصره 6 این ماده واحده موافقت کردند.

طبق این مصوبه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) اجازه داده می‌شود ظرف مدت یک‌سال، بخشی از پرونده‌های مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده دوره‌های سنوات 1387 تا 1397، که اظهارنامه‌های خود را در موعد مقرر تسلیم نموده و تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند، با توجه به ضوابطی (از جمله نحوه انتخاب) که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ظرف مدت یک‌ماه بعد از ابلاغ قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، بدون رسیدگی قطعی نماید.

 

جریمه مجلس برای مشترکان پرمصرف آب

طبق مصوبه مجلس، وزارت نیرو مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست (200) ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند.

جریمه مجلس برای مشترکان پرمصرف آب

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند (الف) تبصره 6 این ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست (200) ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

 صد‌درصد (100%) وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد (965.000.000.000) ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد.

بیست‌درصد (20%) اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد‌درصد (80%) برای آبرسانی شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکتهای آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

 

سازوکار مجلس برای توسعه زیرساخت های آب شرب روستایی و عشایری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که منابع حاصل از مبالغ دریافتی مازاد از مشترکان پرمصرف آب، صرف توسعه زیرساخت های آب شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب هزینه شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی بخش های هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، بند (الف) تبصره 6 را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

صددرصد وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد. بیست‌درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد ‌درصد برای آبرسانی شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکتهای آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها