چشم به راه ظریف

کد خبر: 1054025

محسن هاشمی و جهانگیری دو کاندیدای احتمالی کارگزاران و ظریف ، زنگنه و پزشکیان نیز کاندیداهای غیر حزبی این طیف هستند.

چشم به راه ظریف

گروه سیاست سایت فردا – دلیلش اوضاع و احوال بین‌المللی و تحولات در زمینه پرونده هسته‌ای است یا چالش‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان، فرقی ندارد و نتیجه یکی است؛ آن هم چشم انتظاری برای ورود ظریف به عرصه رقابت‌های 1400.

آقای ظریف میلی به ریاست جمهوری ندارد و حداقل تا امروز این را به کرات گفته است. جریان اصلاحات اما اصرار دارد که او کاندیدا شود. هرچه باشد هم اندک محبوبیتی دارد و هم شانس عبور از فیلتر دستگاه‌های نظارتی. بایدن هم که آمده و آقایان به ساخت یک دوقطبی دیگر در زمینه سیاست خارجی امیدوار شده‌اند. لذا تصور می‌کنند که می‌توان یک بار دیگر با گره زدن مسائل داخلی و مشکلات اقتصادی به سیاست خارجی از مذاکره و لزوم روی کار آمدن دولتی با توان مذاکره بالا گفت و مردم را پای صندوق آورد.

اینکه این نگاه چقدر واقع‌بینانه است یا اینکه ظریف این با این استدلال وسوسه می‌شود که شانس خود را بیازماید بعد معلوم خواهد شد. تا اینجای کار اما شاهد اصرار اصلاح‌طلبان به ظریف هستیم. همین چند وقت قبل بود که صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان خودش و ظریف را دو گزینه حزب خواند و گفت که مشغول رایزنی با ظریف هستند. بعد از آن هم کارگزارانی‌ها تمایل خود به کاندیداتوری ظریف را نشان دادند.

تازه‌ترین موردش هم اظهارات اخیر محسن هاشمی. 

به گزارش تسنیم، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفته که بعضی از نامزدها از جمله من و آقای جهانگیری به عنوان پتانسیل‌های اصلی حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مطرح شدیم اما نگاه‌ها به ظریف مثبت‌تر است.

وی در توضیح آخرین تصمیمات انتخاباتی حزب متبوعش گفته است: «هم اکنون شرایط بیش از 10 نفر از کاندیداهای احتمالی در حزب مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت بعضی از نامزدها از جمله من و آقای جهانگیری به عنوان پتانسیل‌های اصلی حزب برای کاندیداتوری در انتخابات  مطرح شدیم که البته باید با هر دوی ما صحبت شود تا ببینیم قصد کاندیداتوری را داریم یا خیر.  برخی‌ها هم مثل آقای ظریف، زنگنه و پزشکیان به عنوان نامزدهای خارج حزب مطرح شدند که نسبت به آقای ظریف نظرات مثبت‌تر بود ولی نمی‌توان از حالا گفت که نظر قطعی حزب این است.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها