تصمیم جدید برای سفر‌های نوروزی

کد خبر: 1054332

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روز شنبه در ستادملی مقابله با کرونا، ما تکلیف مردم را برای سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰روشن خواهیم کرد تا آن‌ها بدانند ورود به چه شهر‌هایی ممنوع و مجاز است.

تصمیم جدید برای سفر‌های نوروزی
باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روز شنبه در ستادملی مقابله با کرونا، ما تکلیف مردم را برای سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰روشن خواهیم کرد تا آن‌ها بدانند ورود به چه شهر‌هایی ممنوع و مجاز است.

حسین ذوالفقاری در نشست خبری که امروز در ساختمان پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیک سوم کرونا که داشتیم که روزانه حدود ۵۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، ۲ طرح در کشور تهیه شد اولین طرح، طرح محدودیت هوشمند و دومین طرح شهید سلیمانی بود.

وی یادآور شد: بحث صدور مجوزها برای تردد به شهرهای نارنجی و قرمز تحت شرایطی قرار گرفته و مجوزهایی که فرمانداری ها برای تردد به صورت گسترده ارائه می‌کردند، بسیار محدود شده است، همچنین درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مترو و اتوبوس موارد زیادی مطرح شده اما در اجرا به دلیل ازدیاد مسافر، رعایت نشده است.

ذوالفقاری گفت: خوشبختانه طرح جدیدی قرار است اجرا شود که در این طرح از طریق کد ملی و ارتباط با سیستم موبایلی که در ورودی‌های مترو و اتوبوس قرار گرفته از مسافرانی که قصد ورود به مترو را دارند استعلام صورت می‌گیرد و از ورود افرادی که حداقل در زمان ۱۴ روز تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، جلوگیری به عمل خواهد آمد و این طرح در حال نهایی سازی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها