انتقاد عارف از انحصارطلبی در میان اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1054973

رئیس مستعفی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، با اعضای «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» دیدار کرد. در این دیدار از عارف دعوت شد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

انتقاد عارف از انحصارطلبی در میان اصلاح‌طلبان

کیهان: رئیس مستعفی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، با اعضای «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» دیدار کرد. در این دیدار از عارف دعوت شد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

به گزارش روابط عمومی جبهه اصلاح‌طلبان، اعضای این جبهه در دیدار عارف ضمن بررسی و ارزیابی شرایط کشور و نقد عملکرد دولت روحانی و گلایه از نوع انکار عجیب رئیس‌دفتر دولت در حمایت مردم و حضور اصلاح‌طلبان و مردم در رای‌آوری روحانی، علت اساسی ضعف دولت فعلی را در عدم سابقه اجرایی هم روحانی و هم اطرافیان وی چون واعظی و نوبخت عنوان کردند.

محمدرضا عارف هم با تاکید بر ضرورت آگاهی و آشنایی فرد دولتمرد به فرآیندهای اجرایی و داشتن سابقه سطح بالای هر کاندیدا به‌عنوان رئیس دولت، گفت: متاسفانه عرصه سیاسی گرفتار عده‌ای نه به عنوان رجال سیاسی شده بلکه گرفتار فرصت‌طلبان سیاسی و شکارچیان پست و مقام شده، از آن عده‌ای که با عنوان و حمایت لیست امید به مجلس رفتند در عمل نه تنها به‌دنبال منافع فردی و شخصی بوده بلکه به سمت فضایی دیگر چرخ خوردند.

عارف ضمن تشکر از «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» در همراهی و ایجاد توازن، از به وجود آمدن نوعی انحصار در جریان اصلاح‌طلبی انتقاد کرد و گفت: عده‌ای قائل به تحریم انتخابات بودند، برخی‌ها بیشترین سهم‌خواهی را از سفره انقلاب دارند و اما  افراد و اعضای این جبهه سهم‌خواهی نکردند. بیشترین هجمه‌ها هم نه از جناح رقیب بلکه از مدعیان اصلاحات به‌عنوان اصلی یا بدلی بودن خود و دیگران شاهد بودند.

وی با اظهار تاسف از نگاه حذفی و انکاری این‌گونه افراد، از فرصت‌طلبی این مدعیان ابراز تاسف کرد.

اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان در این دیدار اعلام کردند که با توجه به شرایط کشور حضور عارف نه تنها در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ بلکه به‌عنوان رهبری یک جبهه سراسری همچون جبهه اصلاح‌طلبان ایران با کادرسازی و انجام کار تشکیلاتی در جهت ایجاد یک حزب سراسری لازم است و از عارف درخواست کردند تا زمینه حضور شخص خودش و هم دکتر پزشکیان به عنوان دو کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ را فراهم کند.

یادآور می‌شود محمدرضا عارف پس از استعفا از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، به عضویت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) درنیامد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها