توصیه عضو شورای وحدت به کاندیداهای 1400

کد خبر: 1055204
توصیه عضو شورای وحدت به کاندیداهای 1400

خبرگزاری مهر: عضو شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه احزاب می توانند نقش موثری در گرم کردن فضای انتخابات ایفاء کنند، گفت:کاندیداها نیز باید از آدرس دادن‌های غلط و بیان وعده‌های توخالی به مردم پرهیز کنند.

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر، به تبیین اهمیت و نقش احزاب و عملکرد آنها در سرنوشت سیاسی کشور پرداخت و گفت: بدون شک نقش احزاب و مجموعه‌های سیاسی در فرآیند برگزاری انتخابات، نقشی تعیین‌کننده و بسیار مهم است. تشکل‌ها و احزاب سیاسی می‌توانند با تبیین شاخص‌ها و ارائه معیارها، هم به مردم در مسیر انتخاب درست و مشارکت هدفمند کمک کنند و هم برای نخبگان و انتخاب‌شوندگان، چشم‌اندازها و اهداف مطلوب را ترسیم کنند و برای کار و تحرک آن‌ها ریل‌گذاری کنند و به آنان در ایفای موفق و کارآمد وظایفشان یاری برسانند.

وی کنشگری سیاسی متکی بر فکر و عقلانیت را در برگزاری انتخابات پرشور، موثر دانست و افزود: احزاب و نخبگان سیاسی فعال در این مجموعه‌ها با ارائه گفتار و تحلیل‌های خود می‌توانند در جامعه روشنگری کنند و فضای مشارکت عمومی را گرم‌تر، هدفمندتر و پویاتر سازند. مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم هنگامی پرشورتر و هدفمندتر خواهد بود که احزاب و جریانات سیاسی بتوانند کنشگری سیاسی خود را مبتنی بر سه رکن «تفکر راهبردی»، «عقلانیت» و «اخلاق سیاسی» به منصه ظهور برسانند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز،  انتخابات شوراها و رشد شهرها را از دیگر مسائل تحت تاثیر احزاب و فعالیت‌هایشان برشمرد و اظهار داشت: در بحث انتخابات شورای شهر، احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند مسائل راهبردی را برای افکار عمومی تبیین کنند و آن‌ها را در مسیر انتخاب و گزینش افراد راهنمایی کنند. مثلاً در همین مقوله شوراهای شهر به خصوص در کلان شهرها، موضوع «پارلمان شهری» قابل طرح و تبیین است.  

موسی پور با بیان اینکه پارلمان شهری نقش موثری در توسعه موزون و رشد پایدار شهرها دارد، افزود: احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند این مطالبه بسیار راهبردی را دنبال کنند تا افرادی صالح، متخصص و توانمند راهی شورای شهر شوند و با همین رویکرد راهبردی، پارلمان شهری را فعال سازند.

وی درباره نحوه ورود کاندیداها و جریانات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: مهمترین مسئله، صداقت در گفتار، صداقت در وعده دادن‌ها و طرح شعارها است. در نظام جمهوری اسلامی، اخلاق محوری مهم‌ترین رکن فعالیت هر سیاستمدار و نخبه سیاسی است. اخلاق سیاسی اسلام و آموزه‌های دینی به ما این دستور را می‌دهند که رفتار، گفتار و بیان ما در هر کنش سیاسی و رفتار اجتماعی باید مبتنی بر صداقت باشد.

عضو شورای وحدت اصولگرایان واقع‌نگری در برنامه، وعده و شعار را ضروری دانست و گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه به طرح دیدگاه‌ها، شعارها و وعده‌های خود بپردازند. وعده‌ها، برنامه‌ها و شعارها به گونه‌ای به مردم طرح و عرضه شود که امکان و توان اجرایی شدن آن‌ها وجود داشته باشد.

موسی پور تصریح کرد: آدرس دادن‌های غلط، بیان وعده‌های توخالی، غیر ممکن و بدون اولویت در زمره اخلاق سیاسی نمی‌گنجد و به نوعی مردم فریبی و رفتار پوپولیستی به حساب می‌آید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها