آغاز رزمایش مشترک امارات، آمریکا و پنج کشور دیگر

کد خبر: 1055473

رزمایش هوایی مشترک امارات با هفت کشور از جمله آمریکا و عربستان سعودی با نام «علم الصحراء ۲۰۲۱» در پایگاه هوایی «الظفره» امارات آغاز شد.

آغاز رزمایش مشترک امارات، آمریکا و پنج کشور دیگر

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که رزمایش مشترک «علم الصحراء ۲۰۲۱» با مشارکت نیروی هوایی عربستان سعودی روز دوشنبه(دیروز) در پایگاه هوایی الظفره امارات آغاز شد.

این رزمایش تا ۲۵ مارس (۵ فروردین) ادامه خواهد داشت و هدف از آن تقویت آمادگی رزمی نیروهای هوایی است.

سرگرد «فهد الحربی» فرمانده نیروهای سعودی مشارکت‌کننده در این رزمایش گفت که نیروهای سعودی تعدادی تاکتیک‌های هوایی را در چارچوب تمریناتی که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود، انجام دادند.

JhU9Bk29NrAg

وی گفت که این رزمایش در راستای برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی جهت توسعه مهارت‌های نیروهای هوایی، فنی و اداری و با هدف تقویت آماگی‌های رزمی آن‌ها برگزار می‌شود.

این رزمایش شامل سه مرحله اعم از برنامه‌ریزی، پروازهای هوایی آموزشی و اجرای عملیات‌های دفاعی و هجومی مطابق با سناریوهای جنگی است که در آن تهدیدات کنونی و آتی را شبیه‌سازی شده است.  

خبرگزاری عربستان به جزئیات شرکت‌کنندگان در این رزمایش اشاره‌ای نکرده است اما خبرگزاری بحرین (بنا) گزارش کرد که نیروهای هوایی بحرین در این رزمایش مشارکت دارد.

بنابراین گزارش، نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش از امارات، عربستان سعودی، بحرین، آمریکا، فرانسه، هند و کره جنوبی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها