راهکار یک نماینده برای رفع دلال‌بازی‌ها

کد خبر: 1055542

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه برخی دلالان با ثبت صوری مرغداری کنجاله را بدون آنکه مرغی تولید کنند دریافت کرده و در بازار آزاد می‌فروشند گفت: وزارت جهاد باید تهاتر کنجاله با گوشت مرغ را در دستور کار قرار دهد.

راهکار یک نماینده برای رفع دلال‌بازی‌ها

خبرگزاری فارس: محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  با اشاره به گرانی میوه و عدم ایفای وظایف دولت نسبت به بازار اظهار داشت: متأسفانه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده وزارت صمت برنامه‌ای برای مبارزه با گرانی و حمایت از مردم ندارد و بارها به مسئولین این وزارتخانه در این باره تذکر داد‌ایم.

وی افزود: با اینکه دولت میوه را ارزان از کشاورز خریداری کرده است اما میوه را گران وارد بازار می‌کند که وقتی علت این موضوع را جویا شدیم به ما پاسخ دادند که باید قیمت میوه با بازار متوازن باشند که معنای این حرف آن است که دولت به دنبال فشار به مردم است گویا مردم تکلیف دارند تاوان توازن قیمت دولتی با بازار آزاد را بدهند؛ این در حالی است وقتی کالایی در بازار ارزان می‌شود دولت حاضر نیست از قیمتش کوتاه بیاید و اجناس را ارزان کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور اظهار داشت: بخشی از گرانی‌ها حساب شده و مدیریت شده از سوی دولت است و سازمان‌های مسئول آن را هدایت می‌کنند و عمداً دست به گرانی می‌زنند که نمونه آن پرتقال و سیب است که در ماه‌های گذشته از سوی کشاورز خریداری و دپو شده تا شب عید به بازار عرضه شود این  در حالی است که میوه در آن ایام با همراهی دولت و دلال با قیمت‌های ارزان خریداری و در سردخانه‌ها دپو شده تا در آستانه عید با چند برابر قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

آصفری گفت: ما شاهد هستیم که وزارت جهاد به کشتارگاه‌ها ابلاغ کرده که قیمت مرغ در تهران بایستی تحت کنترل باشد و گویا قیمت مرغ در شهرستان‌ها برای دولت مهم نیست.

وی افزود: وزارت جهاد به تولیدکنندگان مرغ در شهرستان‌ها اعلام کرده که اگر می‌خواهید ذرت و کنجاله به شما بدهیم باید مرغ‌تان  را به تهران بدهید تا قیمت در پایتخت پایین بیاید ولی اهمیتی به قیمت مرغ در شهرستان‌ها نمی‌دهند؛ در حالیکه تمام ذرت و کنجاله وارداتی به کشور با ارز 4200 تومانی تهیه شده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: کنترل قیمت و نظارت بر بازار از سوی دولت بعد از انتقاد مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد و دولت با اقدامات شعاری برخی کارهای ظاهری را انجام می‌دهد این در حالی است که اصلاً نباید دولت با عدم انجام برخی اقدامات باعث شود که رهبر معظم انقلاب با جایگاه رفیع‌شان به موضوع قیمت میوه ورود کنند در حالیکه ایشان رهبر جهان اسلامی و بی‌تدبیری، بی‌برنامگی و بی‌عرضگی مسئولین دولتی و عدم مدیریت بازار باعث گرانی افسارگسیخته در کالاها و نیازهای مردم شده است.

آصفری گفت: متاسفانه برخی دلالان مرغداری صوری و اسمی ثبت کرده و کنجاله دریافت می‌کنند و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند در حالی که اگر تهاتر کنجاله با گوشت مرغ صورت بگیرد دلالی از بین خواهد رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها