بازتاب سفر قالیباف به کردستان در روزنامه‌ها/ جزئیات دیدار خاتمی و روحانی/ وزیر جوان: فیلترینگ را فراموش کنید

کد خبر: 1055606

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن را در اینجا می‌خوانید.

بازتاب سفر قالیباف به کردستان در روزنامه‌ها/ جزئیات دیدار خاتمی و روحانی/ وزیر جوان: فیلترینگ را فراموش کنید

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«شرق» اظهارات دیروز حسین دهقان که در «‌دفاع از نامزدهای نظامی» گفته بود « نامزدشدن فرد نظامی در انتخابات حق شهروندی اوست» را تیتر یک کرده و در گزارش خود آورده است: «در شرایطی که در اردوگاه اصلاح‌طلبی نظر و نگاه خوبی به ورود نظامی‌های سابق و اسبق و فعلی به عرصه سیاست به‌ویژه انتخابات وجود ندارد، اما اظهارنظرهای موافق در اردوگاه اصولگرایی روز به روز بیشتر می‌شود. چهره‌هایی مانند سردار کوثری، محسن رضایی، الله‌کرم و رفیق‌دوست به استقبال این حضور رفته‌اند. دهقان، وزیر سابق دفاع، به ایسنا گفته است: شرایط کشور به‌گونه‌ای نیست که نظامیان سایرین را کنار بگذارند و فرد منتخب خود را جایگزین کنند.»

شرق همچنین گفت‌وگویی دارد با محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات که تاکید می‌کند «فکر  فیلترینگ  باید فراموش شود». او می‌گوید: «از دید تکنولوژی و روند آن و همچنین سربرآوردن بلاک‌چین و اینترنت ماهوار‌ه‌ای و... فیلترینگ منسوخ خواهد شد و این آینده این حوزه است که باید فیلترینگ فراموش شود که اگر فناوری جدیدی در راه است، در فکر فیلترینگ آن باشیم. آنچه اصالت دارد رقابت برای به‌دست‌آوردن بازار است که باید اصول خدمت‌رسانی و کسب سهمی از این بازار را در برنامه قرار دهیم. باید به سمت رقابت آزادانه در این فضا برویم تا بتوانیم سهمی از بازار آینده در این حوزه داشته باشیم.»

شرق 20 اسفند

«اعتماد» امروز بیش از هر چیز به اقتصاد و اوضاع و احوال گرانی پرداخته است. گزارش نویس اعتماد در پی پاسخ به این سوال است که «چرا با وجود وعده ارزانی کالاها، شرایط تغییر نمی‌کند؟» برای همین با تیتر «سندرم « شنبه‌ها » در اقتصاد» می‌نویسد: «همیشه قرار بود از شنبه وضعیت عادی ‌شود و کالاها ارزان».

این روزنامه اصلاح‌طلب بخشی از صفحه یک امروز خود را نیز به سفر رئیس مجلس به کردستان اختصاص و آن را با عنوان «صدای کولبران به بهارستان رسید» پوشش داده است.

اعتماد همچنین گفت‌وگویی دارد با جواد امام مدیرعامل بنیاد باران که از چند و چون دیدار رییس‌جمهوری و رییس دولت اصلاحات می‌گوید. می‌گوید: «احتمالا آقای خاتمی مشورت‌هایی که احساس می‌کرده درباره موضوعات مختلف لازم است در اختیار آقای روحانی قرار دهد، منتقل کرده است.» این در حالی است که پیش از این و در گزارش‌هایی که از برخی جلسات گذشته منتشر شد، برخی منابع گزارش داده بودند که خاتمی از برخی تصمیمات و حوادث کشور از روحانی انتقاد کرده است.

اعتماد 20 اسفند

«آفتاب یزد» موضوعات سیاسی را کنار گذاشته و گردن‌هم‌اندازی مسئولیت درباره کمبود روغن از سوی مسئولان را تیتر یک کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با عنوان «سخنگوی دولت: تقصیر مجلس است، نماینده مجلس: تقصیر دولت است» به بازنشر نظرات کاربران فضای مجازی درباره این وضعیت پرداخته و نوشته است: «یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «ربیعی گفته صف روغن به خاطر فضاسازی مجلسه! صف گوشت هم که به خاطر هجوم مردم بود؛ گرانی هم که به خاطر تحریمه؛ کمبود روغن هم بندازین گردن یکی دیگه که خیالمون راحت شه».کاربر دیگری گفته است: «ربیعی گفته صف‌های روغن نتیجه فضاسازی مجلسه. صف‌های جلو دفاتر پیشخوان برای بورس نتیجه فضاسازی کی بود آقای ربیعی؟».دیگری نوشت: «ربیعی گفته صف وایستادن مردم برای روغن تقصیر مجلس هست که بودجه رو رد کرد آخه مردم قبل از بودجه هم تو صف روغن بودن شما تازه دارید می‌بینید صف هارو. چقدر بده دولتی داشته باشی ناکارآمد».یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «در آستانه عید مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند. آیا اینکه بگوییم صف روغن ودیگر اقلام نتیجه فضاسازی‌های اخیر بهنگام بررسی لایحه بودجه، درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی است، مشکل مردم را حل می‌کند و رافع وظیفه مسئولان می‌شود؟!».

آفتاب یزد 20 اسفند

«آرمان» ملی عکس یک خود را به گفت‌وگویی با صباح‌زنگنه نماینده سابق ایران در کنفرانس کشورهای اسلامی و مشاور سابق وزیر امور خارجه اختصاص داده است. اهم اظهارات وی در این گفت‌وگو به شرح زیر است: 

*بایدن درباره اینکه تا چه سقفی می‌تواند با ایران همراهی کند دچار تردید است. از سوی دیگر وی هنوز نمی‌داند نسبت به چه بافت سیاسی در ایران قرار است همراهی داشته باشد. هنوز مشخص نیست بایدن تغییر ریاست‌جمهوری در ایران را در تصمیم‌گیری‌های کلان نظام یک امر اساسی می‌داند یا خیر.

*بایدن نمی‌تواند زیاد صبر کند. واقعیت این است که آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران  با خروج از برجام مرتکب اشتباه بزرگی شده است. اینکه عنوان شود ترامپ به تنهایی چنین تصمیمی گرفته برای طرفین و ایران قابل‌قبول نخواهد بود. ایران نسبت به همه مقامات آمریکا که دارای قدرت تصمیم‌گیری هستند به عنوان آمریکا نگاه می‌کند. به همین دلیل برای ایران تفاوتی ندارد که این اشتباه بزرگ توسط ترامپ انجام شده یا بایدن. تخلفی بزرگ صورت گرفته و کشور آمریکا مسئول این تخلف است.

*ایران بیش از این نمی‌تواند صبر داشته باشد. نمی‌توان بی‌نهایت موضوع را معلق نگه داشت. براساس برجام همه طرفین توافق دارای تعهداتی هستند و اگر تعهدات از سوی یک طرف معلق یا لغو شود طرف مقابل می‌تواند مقابله‌به‌مثل کند و تعهدات خود را کاهش بدهد یا انجام ندهد.

*برای هر نوع مذاکره در ابتدا باید شرایط  خودمان را ببینیم و از سوی دیگر به شرایط طرف مقابل نگاه کنیم. آیا امروز ما باید با بایدن مذاکره کنیم؟ فردی که هنوز پس از چندماه موفق نشده یک تصمیم قاطع برای بهبود شرایط اتخاذ کند. این در حالی است که وی می‌توانست با یک تصمیم قاطع بسیاری از معادلات را تغییر بدهد و به کشورهای متحد خود عنوان کند ما تصمیم‌گیری کرده‌ایم و متحدان آمریکا نیز باید در این زمینه با ما همکاری کنند.

آرمان ملی 20 اسفند

«وطن امروز» علی ربیعی، سخنگوی دولت را عکس کرده و «اسکار انکار» را به وی داده است او «بدون اشاره به نقش بی‌تدبیری دولت در ایجاد صفوف کالا مدعی شده فقط طرح موضوع حذف ارز 4200 تومانی در مجلس باعث این اتفاق شده است»!

به نوشته این روزنامه «قبل از طرح پیشنهاد نمایندگان مجلس برای حذف ارز 4200 تومانی تأمین ارز برای واردات دانه‌های روغنی 14 درصد و ترخیص آن از گمرک 24 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته بود».

وطن امروز همچنین در تیتر یک خود یک گزارش تحلیلی دارد از «راهبرد یگان موشکی ـ پهپادی یمن در عملیات انتقام‌جویانه اخیر علیه رژیم سعودی» که با تیتر «تمرین انتقام از تل‌آویو» منتشر شده است.

این روزنامه اصولگرا همچنین در تیترهای کناری خود سفر قالیباف به کردستان را با تیتر «با مردم» و حضور رئیسی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال در دماوند را با تیتر «علیه فساد» پوشش داده است.

وطن امروز 20 اسفند

«کیهان» که در برخی اعیاد مذهبی به جای عکسی خبری در صفحه نخست از عکس گل و بلبل استفاده می‌کند، امروز هم به مناسبت مبعث پیامبر چنین کرده است. تیتر یک خود را نیز به پیام رهبر انقلاب به کنگره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» اختصاص داده و آن بخشی از سخنانشان را مورد تاکید قرار داده که گفته بودند «شهیدان و جانبازان و آزادگان زن قله‌های افتخار جمهوری اسلامی هستند».

این روزنامه ها اصولگرا در یادداشت امروز خود نیز با تیتر «برخورد شعاری ممنوع!» به انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد و مدیریت روند افزایش قیمت‌ها پرداخته و می‌نویسد: «گویا برخی افراد مسئول، اطاعت از رهبری را صرفا در حد تکرار فرمایشات ایشان می‌دانند».

کیهان 20 اسفند

«جوان» میلاد حاتمی از جمله مدیران سایت‌های شرط‌بندی که دیروز به پلیس ایران تحویل داده شد را عکس یک کرده و می‌نویسد: «دیگر با خیالی آسوده می‌توان گفت و نوشت که مجرمان فراری خواب و خیال راحت ندارند، حتی اگر آن طرف مرز‌ها با کلاهبردی‌های میلیاردی از ایرانیان در حال عیاشی باشند، فرقی هم نمی‌کند مفسد مالی باشد یا اختلاس‌گر و مسئول و حتی قاضی فراری. روز گذشته شاه مهره قمار هم در تور عدالت ایران افتاد و از استانبول مسترد شد. استرداد مجرمان کله‌گنده و دانه درشت و کری‌خوان دیگر یک اتفاق موردی و استثنا نیست، قاعده است و عمومیت دارد. حرام‌خواران باید در دادگاه‌های ایرانی جواب پس بدهند. دنباله‌رو‌های داخلی و خارجی این مستردشدگانِ مطرود هم از این پس دیگر نفس راحت نخواهند کشید.میلاد حاتمی، فقط یک قمارباز و شرط‌بند و یاغی نیست، مفسد فی‌الارضی است که احتمالاً چند صد هزار نفری را در ایران به خاک سیاه نشانده است. او روز گذشته با پیگیری‌های گسترده دستگاه‌های قضایی و انتظامی از طریق مرز بازرگان به ایران بازگردانده شد.»

این روزنامه اصولگرا همچنین سفر رئیس مجلس به کردستان و سفر رئیس قوه قضاییه به دماوند را در کنار هم قرار داد و تیتر زده است «دو قوه علیه فساد». وطن امروز همچنین با عنوان «منفعت مرزنشینی را به مرزنشینان می‌رسانیم» دیدار قالیباف و کولبران در این سفر را پوشش داده است.

جوان 20 اسفند

«ایران» اظهارات دیروز علی ربیعی در نشست با خبرنگاران را سوژه عکس یک و آن بخش از سخنان وی را پررنگ کرده است که گفت «دولت با مصوبه اینترنتی مجلس مخالف است».

این روزنامه دولتی در تیتر یک خود نیز به نقل از کارشناسان به نامزدهای انتخاباتی توصیه و یادآوری کرده است که «مردم «برنامه» می‌خواهند نه شعار». 

ایران گزارش مورد اعتنایی در صفحه یک امروز خود ندارد و صرفا اظهارات دیروز مقامات دولتی را بازنشر داده است. مثلا سخنان روحانی را که در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: «اعمال تغییر در قوانین عادی و دائمی بودجه خلاف قانون اساسی است».

ایران 20 اسفند

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها