وزارت ارتباطات اینترنت را گران کرد

کد خبر: 1056088

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: صراحتاً در مصوبه مجلس آمده است که در سال ۱۴۰۰ نباید اینترنت گران شود.

وزارت ارتباطات اینترنت را گران کرد

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اگرچه ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰ به لحاظ ماهیتی زیاد است اما تفاوتی با سنوات گذشته ندارد، گفت: تقریبا به جزء یک الی دو مورد، مابقی مصوبات عادی هستند.

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ظهر امروز( شنبه23 اسفند) در نشست خبری خود در تشریح اشکالات شورای نگهبان به بودجه سال  1400، گفت: مهمترین رخدادی که هفته جاری در  مجلس خواهیم داشت  مربوط به رفع ایرادات شواری محترم نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال 1400 است که براین اساس کمیسیون تلفیق در ادامه رسیدگی‌ها گزارش خود را آماده می‌کند و در سامانه‌ای که در معرض دید نمایندگان محترم است قرار خواهد گرفت و پس از آن در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به آیین نامه داخلی مجلس ابتدا گزارش کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می‌شود  و در ادامه رسیدگی‌ها با سرعت قابل قبولی نهایی و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد همچنین امیدواریم با اظهار نظر سریع شورا در پایان سال بودجه مصوب برای سال آینده ابلاغ شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه ایرادات به لحاظ ماهیتی زیاد است اما تفاوتی با سنوات گذشته ندارد، اظهار داشت: تقریبا به جزء یک الی دو مورد، مابقی مصوبات عادی هستند و آن یکی دو مورد نیز مربوط به شفاف کردن ارقام مصوبات است، مثلا لازم است در بند (و) تبصره (2) ویرایش جدیدی صورت بگیرد و سهم هر کدام از اجزاء که به عنوان هزینه آمده، مشخص و معین باشد.

نماینده تبریز در مجلس در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مصوبات مجلس سبب گرانی‌ها در بازار شده است، گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد. ما هیچ چیزی را تصویب نکرده‌ایم که اثر نگران‌کننده‌ای را بر بازار گذاشته باشد؛ نمایندگان مجلس بودجه سال 1400 را تصویب کرده‌اند و اکنون در سال 1399 هستیم و قطعاً نباید هیچ اثری از بودجه 1400 در سال 99 گذاشته شود.

وی تأکید کرد: از چند ماه قل از بودجه 1400 پیش‌بینی این اتفاقات می‌شد و ما به مسئولان ذیربط اعلام کرده بودیم که اگر از اکنون به فکر نهاده‌های کشاورزی و دامی نیفتند، چنین اتفاقاتی در بازار میوه و پروتئین خواهیم بود، بنابراین تعلل زیادی صورت گرفت و وضعیت موجود نیز به دلیل تعلل زیاد در رسیدگی به وضعیت نهاده‌های کشاورزی دامی است.

فرهنگی در مورد افزایش تعرفه‌های اینترنت تصریح کرد: صراحتا در مصوبه مجلس آمده است که در سال 1400 نباید اینترنت گران شود، اما مطلع هستیم که وزارت ارتباطات از هم‌اکنون این افزایش را در تعرفه‌های اینترنتی صورت داده‌اند که این مسئله به نظارت‌ها و مدیریت‌های بخش‌های مختلف در دولت مربوط می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به برخی اظهارنظرات در بانک مرکزی مبنی بر اینکه تصمیمات مجلس در سیاست‌های ارزی اثر گذاشته است، گفت: ما هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم که اثری بر سیاست ارزی کشور گذاشته باشد. در مورد ارز ترجیحی که برای تجهیزات پزشکی، نهادهای کشاورزی و دارو هیچ تغییری داده نشده است و این گونه اظهارنظرها است که این مسائل را به وجود می‌آورد و درست هم نیست.

وی در مورد عدم تشکیل وزارت بازرگانی که چندی پیش حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع اعضای کابینه مطرح کرده بود پاسخ داد و گفت که ما می‌توانیم خلاف این قضیه را ادعا کنیم چرا که اختیارات قانونی را از وزارت جهاد کشاورزی گرفته و این اختیارات را به وزارت صمت داده و در این وزارتخانه نیز یک تشکیلات مجزا و موازی در ماه‌های اخیر ایجاد کرده است.

فرهنگی با تأکید بر اینکه تفکیک بازرگانی از وزارت صمت ناهماهنگی‌هایی را در سال 84 و 85 به وجود آورد و بخش بازرگانی وزارت مستقلی بود که تأکید داشت که کاری به بازار به تولید کننده و تولید ندارم و خودمان تشخیص می‌دهیم که صادرات و واردات صورت بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اکنون شاهد همان ناهماهنگی در زمینه تنظیم بازار هستیم گفت: وزارت جهاد کشاورزی خود را مسئول تنظیم بازار نمی‌داند و البته اختیار نیز از این وزارتخانه گرفته شده و این اختیار به مجموعه‌ای داده شده که خودش را مسئول تنظیم بازار نمی‌داند.  بحث‌های مدیریتی را نباید با فرافکنی بر دوش افراد دیگر انداخت.

فرهنگی در مورد سفرهای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استانهای مختلف کشور گفت: سفرهای آقای قالیباف به تقاضای مسئولان محلی و نمایندگان و استان‌ها شکل می‌گیرد و رأسا از طرف مجلس آغاز نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این سفرها در گذشته هم معمول بوده و بسیار مفید است گفت: این سفرها باعث می‌شود که افکار اداره‌کنندگان قوا با واقعیت‌های مناطق مختلف کشور بیشتر آشنا شده و بازخوردهایی هم داشته که دلالی بودجه 1400 نیز این اتفاق افتاد بنابراین این ایراد به سفرهای رؤسای قوا وارد نیست.

این خبر در حال تکمیل است..

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها