بررسی لایحه بودجه سه شنبه در صحن علنی

کد خبر: 1056368

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: اگر امروز اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان ارسال شود، فردا در کمیسیون تلفیق و سه شنبه در صحن علنی بررسی می‌شود.

بررسی لایحه بودجه  سه شنبه در صحن علنی

 باشگاه خبرنگاران جوان: رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: اگر امروز اصلاحیه لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال شود، فردا در کمیسیون تلفیق و سه شنبه در صحن علنی به بررسی ایرادهای احتمالی خواهیم پرداخت تا این لایحه را ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: ایرادها زیاد بود اما بیشتر ابهام به شمار می‌رفت. ضمناً ایراد‌ها شکلی بود و اعضای شورای نگهبان هم با ایرادهایش، شاکله بودجه را به هم نریختند. البته پس از جلسه شورای نگهبان، اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان دیگر کمیسیون تلفیق  جلساتی برای بررسی محتوای بودجه داشتند تا در نهایت صحن علنی به رفع ایراد بپردازد.

زارع تصریح کرد: در رفع ایرادها، استفاده از سهم صندوق توسعه ملی و آن ۱۵ درصد برای تسهیلات مالی خارجی یا فاینانس به دلیل اینکه اجازه دخل و خرج صندوق از سوی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، حذف شد.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: درباره قیر هم مصوبه ۴ میلیون تن تناژ قیر، به میزان ۲ میلیون تن و مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان تغییر یافت. دربند «واو» تبصره دو هم سهم دستگاه‌های مختلف را مشخص کردیم.

وی افرود: در بودجه ۱۴۰۰ به مناطق محروم و آب رسانی به مناطقی که حتی نامی از آنها برده نشده بود، تأکید کردیم. در این بودجه درباره قانون جهش تولید مسکن و تسهیلاتش را در تبصره ۱۸ بررسی‌هایی کردیم که می‌تواند رونق ایجاد کند. ۱۸۰ صنعت پیشین و پسین در حوزه مسکن وجود دارد که محور‌های حمایت از معیشت، اشتغال، سلامت، تولید، امنیت و مواردی مانند آموزش، فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی نیز ذکر شده است. امیدواریم دولت هم در اجرای قانون بودجه سال آینده موفق باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها