دیپلمات دیروز ایرانی سخنگوی امروز وزارت خارجه آمریکا!

کد خبر: 1056407

قاسم محبعلی، از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: تحریم‌ها «سبب شده فقر و فلاکت بیشتر شود و سلامت مردم به خطر بیفتد.»

دیپلمات دیروز ایرانی سخنگوی امروز وزارت خارجه آمریکا!

کیهان: وی ادامه داده است: «باید به سمت دیپلماسی حرکت کرد. دیپلماسی ذاتاً دادوستد است و نمی‌توان آن را یک‌طرفه فرض کرد. نمی‌توان در جای خود نشست و از طرف مقابل انتظار داشت. باید به پای میز مذاکره رفت و گفت‌وگو کرد. دیپلماسی مانند یک معامله تجاری است و هیچ‌گاه ۱۰۰ درصد نمی‌توان در این عرصه به موفقیت و خواسته‌های خود دست یافت. ممکن است یکی بیشتر سود کند و یکی کمتر اما معامله نیاز دو طرف است. ایران نیز باید به سمت یک معامله برود. دولت اگر می‌خواهد به مردم خدمت کند باید به سمتی حرکت کند که به منافع مردم رسیدگی شود.»

محبعلی در ادامه گفت: «باید مشخص شود می‌خواهیم اقدامی شبیه به آنها انجام دهیم و تشنج را افزایش دهیم یا اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو را روی میز قرار دهیم. افزایش تشنج مشخصاً به ازبین‌رفتن همیشگی برجام ختم خواهد شد و این فرصت ایده‌آل را از کشور می‌گیرد. باید این فرصت را برای بایدن به وجود آوریم؛ زیرا منافع کشورمان ایجاب می‌کند که یک توافق حاصل شود. باید اقدامات دشمنان را به شکست بکشانیم. اگر دیپلماسی را امروز متوقف کنیم باید هزینه‌های سنگین آن را نیز بپردازیم.». توصیه مدعیان اصلاحات درخصوص برجام و تأکید بر آنکه «باید به سمت دیپلماسی حرکت کرد» و «دیپلماسی مانند یک معامله تجاری است و نمی‌توان آن را یک‌طرفه فرض کرد» در حالی است که اتفاقاً آمریکایی‌ها دیپلماسی را جاده «یک‌طرفه» تجسم می‌کنند و می‌گویند ایران در برابر هر آنچه که آمریکا و اروپا مطالبه می‌کنند بایستی تسلیم شود. شایان‌ذکر است قاسم محبعلی که به نظر می‌رسد در جایگاه سخنگوی وزارت خارجه حرف می‌زند، روزگاری در دولت اصلاحات بر مسند پست‌های مدیریتی وزارت خارجه تکیه زده‌ و اتفاقاً گزاره «ایران محور شرارت» توسط جرج بوش و تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوران مدیریت چنین عناصری، طراحی شده است.

القائات اصلاح‌طلبان برای سازش و تسلیم و معامله با آمریکا و اینکه «‌باید این فرصت را برای بایدن به وجود آوریم» در شرایطی است که مقامات آمریکایی از بایدن و بلینکن و سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه تا جک سالیوان و اتاق فکر آمریکایی‌ها که جرأت طرح این‌گونه لاطائلات مدعیان اصلاحات را هم ندارند، مکرراً بر ضرورت ابزار تحریم در قبال جمهوری اسلامی و «توافق جامع» و گسترده شدن برجام به مسائل موشکی و منطقه‌ای تأکید می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها