کدام اصلاح‌طلبان نمی‌آیند؟

کد خبر: 1056449

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: مطمئنم که سیدمحمد خاتمی نمی‌آید و تا حدود زیادی فکر می‌کنم سیدحسن آقا هم نمی‌آیند و آقای ظریف هم به همین صورت است.

 کدام اصلاح‌طلبان نمی‌آیند؟

گروه سیاست سایت فردا - فصل انتخابات است و گمانه‌زنی درباره کاندیداتوری بسیاری از چهره‌های سیاسی ادامه دارد. این درحالی است که عدم کاندیداتوری برخی از چهره‌های سیاسی تاثیری بسیاری در رویکرد جریان سیاسی متبوعشان و حتی نتیجه انتخابات دارد. مثلا همان قدر که آمدن و نیامدن رئیسی برای اصولگرایان مهم است، آمدن یا نیامدن سید حسن خمینی هم برای اصلاح طلبان اهمیت دارد. 

از همین روست که سکوت علی لاریجانی در این روزها و یا اصرار ظریف به عدم کاندیداتوری تا این اندازه در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

بسیاری از کاندیداهای رقابت در انتخابات 1400 تا کنون مشخص شده و تصمیم خود را گرفته‌اند، بسیاری هم اما همچنان بلاتکلیف بوده و یا ترجیح می‌دهند که ما را تا دقیقه نود بلاتکلیف نگاه دارند. 

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگویی با «برنا» درباره برخی از بلاتکلیف‌ها در جریان اصلاح طلب سخن می‌گوید. پیش از آن اما درباره کاندیداتوری خودش توضیح داده و می‌گوید: «من اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام؛ ما کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری را داشتیم و بعد از دو سه ساعت بحث و گفت‌وگو به اتفاق آرا اعلام شد، فلانی نامزد حزب مردم‌سالاری در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. وقتی گفته شد نمی‌توانستیم در برابر خواست اعضا کاری کنیم و گفتیم چشم در عین حال در مورد نهاد اجماع ساز بعد از بحث ثبت نام و تایید صلاحیت اعلام خواهد شد که با هماهنگی با اصلاح‌طلبان ورود می‌کنیم یا به طور مستقل شرکت می‌کنیم. در حزب مطرح شد با تایید این مراحل حتما باید با اصلاح‌طلبان هماهنگی شود.»

او درباره احتمال کاندیداتوری برخی از چهره‌های اصلاح طلب مثل سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی و محمد جواد ظریف نیز می‌گوید: «ما این موضوع را در دفتر سیاسی خود بحث کرده ایم. شخصیت‌هایی مثل سید محمد خاتمی و مثل سید حسن خمینی و ظریف خیلی در چهارچوب احزاب نمی‌گنجند البته این خود محل اشکال است. آقای خاتمی بنیاد باران را دارد ولی باید حزبی قوی راه می‌انداخت و همه این سی و چند حزب را تجمیع می‌کرد. ظریف هم به همین صورت است. این شخصیت‌ها حزبی نیستند و اگر بیایند احزاب به این مسائل توجه خواهند داشت. من مطمئنم که سید محمد خاتمی نمی‌آید و تا حدود زیادی فکر می‌کنم آقای سید حسن آقا هم نمی‌آیند و آقای ظریف هم به همین صورت است. من چند بار از ایشان پرسیده‌ام و ایشان گفتند نمی‌آیند و اخیرا مصاحبه‌ای با روزنامه مردم‌سالاری آنلاین داشتند و گفتند، که من قبلا گفته‌ام نمی‌آیم و همچنان سر جایش است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها